Prima pagină » Cu Gândul la România » Irina Baianț, tânăra soprană pentru care fiecare om, în felul său, e un miracol: ”Trăim pentru emoția pe care o dăm publicului și ne hrănim sufletele din aplauzele și bucuria celor în fața cărora stăm”
Irina Baianț, tânăra soprană pentru care fiecare om, în felul său, e un miracol: ”Trăim pentru emoția pe care o dăm publicului și ne hrănim sufletele din aplauzele și bucuria celor în fața cărora stăm”
Irina Baianț, tânăra soprană pentru care fiecare om, în felul său, e un miracol: ”Trăim pentru emoția pe care o dăm publicului și ne hrănim sufletele din aplauzele și bucuria celor în fața cărora stăm”
„CU GÂNDUL LA ROMÂNIA” vă prezintă, în fiecare zi, oameni remarcabili care au cunoscut excelența în diferite domenii precum educație, cercetare, cinematografie, teatru, muzică, afaceri, informatică, administrație sau sport.
„CU GÂNDUL LA ROMÂNIA” se dorește a fi, cotidian, o întâlnire motivantă cu adevărate personalități ale țării. În cuprinsul acestei rubrici cu totul speciale veți face cunoștință cu oameni pentru care locul întâi al unui podium – fie el și metaforic – se transformă, de fiecare dată, într-o realitate palpabilă. Oameni pentru care un microscop devine o a doua natură, iar camera de luat vederi o prelungire, firească, a gândului și a sufletului.
„CU GÂNDUL LA ROMÂNIA” nu este doar un laitmotiv jurnalistic, ci o întreagă lume adusă mai aproape și descifrată sub ochii cititorului, o ”scenă” unde ”actorii” își prezintă realizările extraordinare. În același timp, ei și sunt oamenii deciși să își îndeplinească visele și să își transforme propriile speranțe în certitudini, oamenii care impresionează, de altfel, și dincolo de granițele României.
Irina Baianţ este soprană la Teatrul ”Ion Dacian” şi a devenit cunoscută publicului din România după ce a obţinut rolul principal în prima punere în scenă din România a spectacolului „Fantoma de la Operă”.
Tânără, frumoasă – admiratorii o etichetează drept ”imaginea perfecțiunii” – și, mai presus de orice, talentată, Irina Baianț a reușit să se transforme într-una dintre cele mai ”curtate” soprane din România, însă abordează o gamă largă de genuri musicale – pop-opera, musical, operetă și operă.
Irina recunoaște că, inițial, nici măcar nu a fost atrasă de operă. Însă, ulterior, împlinindu-se artistic, din acest punct de vedere, a cântat pe scene mari din Franța, Belgia, Olanda, Anglia, Germania, Rusia și Turcia, iar în Romania a abordat, cu succes, și musicalul, ”Fantoma de la Operă” – care s-a jucat și la Kremlin – fiind doar începutul unui drum artistic. Soprana a primit un rol important în musicalul ”My Fair Lady” – interpretând-o pe Eliza -, iar prestația ei a fost încântătoare și apreciată nu numai de public, ci și de critici.
Ca o pată de culoare, trebuie menționat că Irina Baianț a fost invitată – în 2015 – la petrecerea organizată în cinstea președintelui rus, Vladimir Putin, iar apoi chiar la masa acestuia.
Irina Baianț a făcut muzică de la vârsta de trei ani. Opera i-a devenit crez abia în clasa a unsprezecea
Frumoasa soprană nu s-a ferit, niciodată, să dezvăluie că opera nu a fost prima sa alegere muzicală. Da, a început să cânte încă de la vârsta de trei ani, apoi a urmat cursurile liceului ”George Enescu”, acolo unde a studiat pianul până în clasa a unsprezecea. Apoi a trecut la ”canto clasic”, iar de aici și până la prestațiile de azi nu a mai fost decât un pas, pasiunea pentru operă devenind fundamentală.
Recunoaște că i se părea imposibil să facă parte din această lume elegantă, dar dificilă, a operei, și nu se vizualiza într-o astfel de postură. Însă viața are, de fiecare data, surprizele ei frumoase, iar Irina s-a (re)descoperit, punându-și în valoare vocea atât de apreciată atât în România, cât și peste hotare.
”Muzică fac de la 3 ani, opera am descoperit-o mai târziu, recunosc că nu am fost foarte mare fan la început. Admiram pe cei ce cântau acest gen, dar mi se părea imposibil, până când imposibilul s-a transformat în pasiunea vieții mele. Am început târziu, spre sfârșitul clasei a 11-a, dar cu o bună determinare și organizare, poți muta munții. (…) E ca o renaștere! Noi, artiștii, trăim pentru emoția pe care o dăm publicului și ne hrănim sufletele din aplauzele și bucuria celor în fața cărora stăm, pe scenă”, declara soprana într-un interviu pe care l-a acordat info.music.ro.
Rolul din ”May Fair Lady” i s-a potrivit ca o mănușă
Musicalul ”My Fair Lady” s-a bucurat de succesul anticipat, iar părerea unanimă a fost aceea că rolul Elizei i s-a potrivit ”ca o mănușă” Irinei Baianț, chiar și ea spunând asta în mai multe interviuri și mărturisind că personajul interpretat seamănă cu copilul care a fost, dornic să își depășească, în viață, condiția.
”My Fair Lady” este mai mult decât un musical. Este o experiență fascinantă trăită atât de actor cât și de spectator. Musical-ul te poartă într-o complexitate de stări și sentimente, de la singurătate, curiozitate sau revoltă, la iubire, gingăşie şi delicateţe înduioşătoare.Toate aceste simțăminte sunt construite pe acordurile perfecte ale unui muzici care pur și simplu îți întregesc starea și ființa”, a declarat Irina Baianț.
Pe 27 decembrie 2019, Irina Baianț, Horia Brenciu, Adrian Nour, Ecaterina Ladin, Ionuț Burlan, Anca Țurcașiu, Florin Budnaru, Irina Bucescu sau Ovidiu Ușvat – alături de alți peste 70 de artiști, cântăreți, actori și dansatori – au reușit să transforme Sala Palatului într-un univers plin de magie. Povestea de dragoste a stângacei florărese Eliza Doolittle – soprana Irina Baianț – şi a ilustrului profesor Henry Higgins – Horia Brenciu -, cel care dorește ca Eliza să devină o veritabilă doamnă, i-a cucerit pe toți cei prezenți prin interpretări vocale remarcabile, dar și prin jocul actoricesc de excepție, umorul și șarmul britanic specific anilor 1900.
”Visătoarea” bifează ”vis după vis”
Pentru un artist, punctul de reper fundamental este autenticitatea, iar Irina Baianț și-a dorit și și dorește să rămână autentică. Nu există scenă mică sau scenă mare, există doar SCENĂ, fiecare apariție transformându-se într-o provocare la finalul căreia trebuie să ai puterea de a spune că ai dat totul pentru ca interpretarea să fie la cele mai înalte cote artistice.
Participarea la diverse competiții de profil i-a adus Irinei Baianț – așa cum informează site-ul opereta.ro – premii importante.
Premiul I la Olimpiada Națională de Muzică – Faza națională (2008)
Premiul I la Festivalul și Concursul Național de Interpretare a Liedului „Ionel Perlea” (2010)
Premiul al II-lea la Concursul „Mihail Jora” (2010)
Premiul I la Concursul „Paul Constantinescu” (2010)
Premiul pentru Debutul anului, oferit la Gala VIP pentru Artele Spectacolului Muzical, în urma debutului în rolul Adelei din opereta „Liliacul” de Johann Strauss-fiul la Teatrul de Operetă și Musical „Ion Dacian”.
În 2013 și 2014, a fost laureată a Concursului Internațional de Canto „Le Grand Prix de l’Opéra”, organizat de Opera Națională București.
Irina Baianț se declară ”o visătoare” și, tocmai de aceea, reușește să ”bifeze” vis după vis.
S-a născut în București, pe data de 18 iulie 1968, și este absolvent al Facultăţii de Jurnalism, specializarea Comunicare.
Activitatea jurnalistică mai mult