Actorii Victor Rebengiuc și Sanda Toma se reîntâlnesc în drama „Toți fiii mei”, pe scena mare a TNB
Spectacolul s-a jucat ultima dată în mai 2013, înainte ca Sala Mare să intre în renovare, iar premiera a avut loc în septembrie 2009, informează un comunicat remis MEDIAFAX.
Victor Rebengiuc și Sanda Toma, cunoscuți actori ai Teatrului Național, se reîntâlnesc cu partituri generoase, într-o dramă puternică, răsplătită cu cel dintâi premiu Tony din cariera lui Arthur Miller. În casa familiei Keller, dramele sunt adânci. Piesa anunță temele predilecte ale celebrului autor: vina, durerea, moartea, regretul și caracterul moral al unor alegeri.
„«Toți fiii mei» reprezintă un reproș dramatic, sălbatic și înduioșător pe care Arthur Miller îl aduce lumii care se îndepărtează din interes, din perversiune, din nebunie, de ceea ce omului îi este dat prin naștere: iubirea de aproapele său și respectul pentru adevăr”, apreciază Ion Caramitru.
În „Toți fiii mei”, Victor Rebengiuc interpretează un influent om de afaceri aflat în situația de a se justifica în fața celui pentru care a ridicat un întreg „imperiu”: fiul său. Sanda Toma o întruchipează pe Katty Keller, punctul de echilibru al familiei.
Alături de cei doi mari artiști, publicul îi va întâlni pe alți cunoscuți actori ai teatrului, din generații diferite: Dragoș Stemate, Costina Ciuciulică/ Fulvia Folosea, Vivian Alivizache/ Victoria Dicu, Dorin Andone, Ioan Andrei Ionescu, Gavril Pătru, Irina Cojar și copilul Aris Bănuțoiu. Muzica originală a spectacolului îi aparține lui Vlaicu Golcea, light designul este semnat de Chris Jaeger, iar de partea multimedia s-a ocupat Daniel Gontz.
Așa cum nota presa americană, la data premierei absolute, „dacă tot ce ni se oferă la ultima cădere a cortinei, în ciuda fermității acțiunii lăuntrice, e o întrebare mai curând decât un răspuns, aceasta se întâmplă pentru că există întrebări grave pe care nu le putem ocoli… Domnul Miller a îndrăznit să și le pună”. Iar publicul rezonează și în prezent la fel de atent, pentru c㠄«Toți fiii mei» sună pentru România ca un clopot de alarmă vis-à -vis de mugurii promițători ai societății de consum”, spune Ion Caramitru, regizorul spectacolului.