Prima pagină » Cultură » Agențiile de publicitate, invitate să participe pro bono la campania pentru achiziția Cumințeniei Pământului

Agențiile de publicitate, invitate să participe pro bono la campania pentru achiziția Cumințeniei Pământului

Agențiile de publicitate, invitate să participe pro bono la campania pentru achiziția Cumințeniei Pământului
Ministerul Culturii (MC) lansează subscripția națională pentru achiziția sculpturii „Cumințenia Pământului" și invită agențiile de publicitate să dezvolte pro bono campania de comunicare, se arată într-un comunicat de presă publicat pe site-ul Ministerului.

Pe 16 martie 2016, Guvernul României a anunțat public intenția de a achiziționa sculptura „Cumințenia Pământului”, una dintre cele mai importante lucrări din opera lui Constantin Brâncuși, printr-un efort comun susținut de stat și de cetățenii săi. Astfel, proprietarii „Cumințeniei Pământului”, lucrarea lui Constantin Brâncuși, au acceptat oferta de achiziție propusă de comisia de negociere mandatată de Guvernul României, în valoare de 11 milioane de euro.

Subscripția publică ce va fi deschisă zilele următoare are ca obiectiv colectarea sumei de șase milioane de euro, bani ce se vor adăuga celor cinci milioane alocate de Guvern pentru achiziția sculpturii.

Pentru susținerea subscripției, Ministerul Culturii dorește să inițieze o campanie de comunicare integrată. Agențiile de publicitate interesate sunt invitate să participe la un proces de selecție.

Selecția se va derula separat pentru partea de creație, media și comunicare digitală și separat pentru componenta de relații publice a campaniei și va fi coordonată de o Comisie formată din reprezentanți ai Ministerului Culturii, asistată de consultanți din partea industriei de publicitate și IAA România.

Agențiile interesate sunt rugate să trimită prezentările de portofoliu pe adresa de email [email protected], specificând pentru ce componentă se înscriu în selecție, până la data de 5 aprilie 2016.

În urma analizei portofoliilor, Comisia va desemna un număr de trei agenții pentru fiecare componentă a campaniei, agenții care vor fi rugate să dezvolte propuneri concrete pe baza unui brief. Agențiile selectate vor fi rugate să lucreze pro bono pentru implementarea campaniei, inclusiv în ceea ce privește costurile cu terții.

Achiziția operei „Cumințenia Pământului” este unul dintre cele mai importante proiecte naționale care poate întări solidaritatea dintre stat și societate, reprezentând un precedent important pentru protecția și salvarea patrimoniului național.

„Cumințenia Pământului” este o operă cu un trecut încărcat, fiind cumpărată în 1911 de inginerul și iubitorul de artă Gheorghe Romașcu chiar de la artist. Lucrarea a fost confiscată abuziv, în 1957, de conducerea comunistă a Muzeului de Artă și retrocedată după 51 de ani, în 2012, și un proces îndelungat al familiei colecționarului cu actualul Muzeu Național de Artă al României.

Sculptura, realizată în calcar crinoidal (primul posesor al sculpturii povestea că știe de la Brâncuși că ar fi folosit pentru corpul statuetei un bloc de piatră din catacombele Parisului – grotele Savonnières), este evaluată la suma de 20 milioane de euro.

Cea mai importantă tranzacție recentă a unei opere de Brâncuși este adjudecarea, în 2009, la casa Christie’s din Paris a sculpturii în lemn „Madame L.R.”, pentru prețul de 26 de milioane de euro (fără comisioane și taxe incluse). Cea mai recentă vânzare a unei opere de Brâncuși, organizată tot la casa Christie’s, însă la New York, în iunie 2014, s-a încheiat cu suma de 5,4 milioane de euro oferită pentru un simplu studiu în ghips al viitoarei capodopere „Sărutul”.

Celebra operă a lui Constantin Brâncuși, „Cumințenia Pământului”, ultima pe care statul român o mai poate recupera, este expusă, în prezent, la Muzeul Național Cotroceni.

Citește și