Începuturile automobilismului și secvențe ale transportului public, într-o expoziție la Palatul Șuțu
Potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX, publicul va putea admira, pe lângă expoziția organizată pe gardul Palatului Suțu din București, și câteva mașini de epocă aparținând membrilor Retromobil Club România.
Primele vehicule cu propulsie autonomă din România au fost două camioane fabricate la Garner-Serpollet ce aveau motoare pe aburi și care au circulat pe străzile Bucureștilor începând cu 1895.
Vehiculul cu numărul 1 înregistrat în 1900 în București la Serviciul Circulație a fost un autotuturism cu motor cu ardere internă fabricat în Liege și care a aparținut proprietarului Morii lui Assan, se mai arată în comunicatul citat.
Totodată, se menționează că un mare pasionat al sporturilor cu motor a fost prințul Bibescu, care și-a comandat, la rândul său, un automobil tot de la fabrica din Liege.
Cinci ani mai târziu, în România, aveau să fie înregistrate peste 50 de automobile.