Prima pagină » Cultură » „La Clemenza di Tito” renăscută, un nou pas spre excelență cu o PREMIERĂ absolută la Opera Națională București

„La Clemenza di Tito” renăscută, un nou pas spre excelență cu o PREMIERĂ absolută la Opera Națională București

„La Clemenza di Tito” renăscută, un nou pas spre excelență cu o PREMIERĂ absolută la Opera Națională București

Opera Națională București organizează joi, 27 iunie, de la ora 15, în Foaierul Galben, conferința de presă dedicată premierei absolute a operei ”La Clemenza di Tito” de Wolfgang Amadeus Mozart.

Evenimentul marchează o nouă etapă în promovarea capodoperelor clasice în capitala României, aducând în fața publicului una dintre cele mai semnificative creații ale compozitorului austriac.

La conferință vor participa regizorul Gábor Tompa, dirijorul Abel Tompa, scenograful Adrian Damian, creatoarea de costume Luiza Enescu, tenorul Bogdan Mihai, soprana Marta Sandu Ofrim și directorul artistic al Operei Naționale București, Daniel Magdal, care vor prezenta o perspectivă unică asupra procesului de producție și interpretare a operei, oferind detalii despre pregătirile și provocările întâmpinate.

”La Clemenza di Tito” a fost compusă în 1791, după o altă operă celebră a lui Wolfgang Amadeus Mozart, ”Flautul fermecat”, și a fost scrisă pentru a celebra încoronarea lui Leopold al II-lea ca rege al Boemiei. Opera, structurată în două acte, are un libret în limba italiană scris de Caterino Mazzolà, bazat pe un text anterior de Metastasio, a cărei poveste se concentrează în jurul împăratului roman Tito, un lider care, într-un act de clemență, alege să ierte trădarea și să promoveze reconcilierea în locul pedepsei.

Dirijorul Abel Tompa va asigura o interpretare muzicală fidelă spiritului lui Mozart

Regizorul Tompa Gábor propune publicului din București o interpretare inovatoare a acestei opere, în care virtuțile politice ale Imperiului Roman se armonizează cu cele ale perioadei de apogeu a Imperiului Habsburgic, proiectându-le în contemporaneitate și sugerează paralele cu evenimente mai recente, subliniind relevanța și actualitatea temelor universale: iertarea și reconcilierea.

Dirijorul Abel Tompa va asigura o interpretare muzicală fidelă spiritului lui Mozart, aducând în fața publicului o experiență sonoră de excepție. Scenografia creată de Adrian Damian și costumele realizate de Luiza Enescu contribuie la aducerea la viață a acestei viziuni moderne, îmbinând elemente clasice cu influențe contemporane.

Tenorul Bogdan Mihai și soprana Marta Sandu Ofrim, doi dintre cei mai apreciați artiști lirici ai momentului, vor da viață personajelor principale, aducând intensitate și emoție în fiecare notă și replică, iar participarea lor la conferința de presă va oferi o perspectivă personală asupra rolurilor și a modului în care acestea au fost pregătite pentru premieră.

Directorul artistic Daniel Magdal va încheia conferința cu detalii despre importanța acestui eveniment pentru Opera Națională București și pentru publicul meloman din România.

Premiera operei ”La Clemenza di Tito”, 29 și 30 iunie, promite să fie un moment de referință în stagiunea actuală, evidențiind angajamentul instituției de a aduce pe scena bucureșteană producții de înaltă calitate și relevanță culturală.


Citește și:

Opera Națională București | ”La Bohème”, magia boemilor parizieni, în cadrul BUCHAREST OPERA FESTIVAL 2024 – All Puccini edition, Ediția a III-a

Opereta „Prințesa Circului”, în PREMIERĂ pe scena Teatrului Național de Operetă și Musical „Ion Dacian”  

Opera Națională București | „Tosca”, o noapte de dramă și pasiune în cadrul BUCHAREST OPERA FESTIVAL 2024 – All Puccini edition, Ediția a III-a

Citește și