„Haideți să vedem ce pot face o colecție muzeală impresionantă și multe minți ingenioase”, îndeamnă MNAR, susținând că atunci „când un muzeu întâlnește comunitățile creative apare un concept nou – muzeul creativ”.
Muzeul Național de Artă al României (MNAR) invită artiștii și antreprenorii activi în sectoarele creative, precum arhitecții, gamerii, designerii, marketerii, artiștii vizuali, performerii etc., la un brainstorming în sediul muzeului, care va avea loc în sala de proiecții a MNAR (intrarea A2), în data de 5 mai, ora 11:00, pentru a pune bazele unei colaborări concrete pe idei și proiecte.
Instituția „pune la bătaie” un spațiu cu potențial pentru diferite forme de expunere (precum spectacole, filme de artă, reclame istețe, design de produs), o colecție stimulantă pentru dezvoltare de diferite conținuturi, expertiză de la profesioniștii acestei colecții, un grad ridicat de încredere publică și o audiență conturată și stabilă.
Totuși, MNAR atrage atenția asupra faptului că viitorii parteneri din sectoarele culturale și creative care vor dori să lucreze cu muzeul trebuie să fie conștienți de faptul că unele responsabilități muzeale implică și un regim special de lucru.
Astfel, MNAR precizează că muzeul trebuie să-și protejeze colecția pentru viitor și să asigure o balanță între beneficiul public conform căruia facem patrimoniul accesibil și riscul ca acesta să fie în pericol.de asemenea, muzeele trebuie să genereze un venit suplimentar evident în actualul context economic, dar acest demers trebuie echilibrat cu rolul său de instituție publică, unde prioritare sunt capitalul cultural, interesul social și accesibilitatea publică.
Discuțiile vor fi urmate de un tur asistat prin galeriile muzeului, „la vânătoare de detalii” care să inspire creațiile și să transforme MNAR într-un „studio creativ”.
Pentru înscriere și participare, cei interesați trebuie să trimită un email la [email protected], în care să precizeze numele, organizația pe care o reprezintă și numărul de telefon mobil.