Raluca Popa care expune zilele acestea la galeria bucureșteană Gaep vorbește într-un interviu acordat curatorial.ro despre practica sa artistică, despre cercetarea făcută pentru recentele lucrări, între care desene prin binoclu, fotografii cu intervenții transferate pe diapozitiv și un obiect bazat pe un sistem optic de camuflare, prin care redă ideea de serialitate, dar și de camuflare.
Ea a combinat o piesă creată de György Ligeti, compozitor maghiar originar din Transilvania, și o fotografie realizată de Constantin Brâncuși cu lucrări în propriul atelier în jurul anului 1920, dar a folosit și tehnica mezzotint pentru a reproduce două cadre care se înscriu ideii de ascundere.
„Source”, a doua expoziție personală la Gaep a artistei Raluca Popa, stabilită de mai mulți ani la Berlin, e deschisă la galeria bucureșteană până pe 29 iulie. După ce a expus în același spațiu în 2019, acum a revenit cu lucrări recente, prezentate în premieră, dar și cu unele mai vechi.
Raluca Popa, născută în 1979, trăiește și lucrează în Berlin. A absolvit masterul în Arte Plastice la Byam Shaw, Central Saint Martins, University of the Arts London (2011), după studii de licență la Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca (2003). Printre expozițiile ei recente se numără „Time Lines” (expoziție online, gaepgallery.com, 2022), „22 Women Artists” (Stations, Berlin, 2022), „Goodbye, Sarotti!” (Soft Power Project Space, Berlin, 2021), „2012 Alphabet Book” (The Last Archive & Tranzit, București, 2020), „Viral Self-Portraits” (online, MG+MSUM, Ljubljana, 2020), „How to Disappear” (solo, Gaep, București, 2019), „Artistic Enquiries into Plants” (Tranzit, București, 2019), și „The Unknown Portrait of Brancusi” (solo, Europe House, Londra, 2016). A participat de două ori în bienalele de artă Sinopale (Sinop, 2022 și 2017) și Art Encounters (Timișoara, 2019 și 2017).
Citește continuarea pe Curatorial.ro.