Prima pagină » Curatorial » Raluca Popa: „E foarte greu să lucrezi cu ceva legat de Brâncuși, mai ales în spațiul românesc”

Raluca Popa: „E foarte greu să lucrezi cu ceva legat de Brâncuși, mai ales în spațiul românesc”

Raluca Popa: „E foarte greu să lucrezi cu ceva legat de Brâncuși, mai ales în spațiul românesc”

Raluca Popa care expune zilele acestea la galeria bucureșteană Gaep vorbește într-un interviu acordat curatorial.ro despre practica sa artistică, despre cercetarea făcută pentru recentele lucrări, între care desene prin binoclu, fotografii cu intervenții transferate pe diapozitiv și un obiect bazat pe un sistem optic de camuflare, prin care redă ideea de serialitate, dar și de camuflare.

Ea a combinat o piesă creată de György Ligeti, compozitor maghiar originar din Transilvania, și o fotografie realizată de Constantin Brâncuși cu lucrări în propriul atelier în jurul anului 1920, dar a folosit și tehnica mezzotint pentru a reproduce două cadre care se înscriu ideii de ascundere.

Source”, a doua expoziție personală la Gaep a artistei Raluca Popa, stabilită de mai mulți ani la Berlin, e deschisă la galeria bucureșteană până pe 29 iulie. După ce a expus în același spațiu în 2019, acum a revenit cu lucrări recente, prezentate în premieră, dar și cu unele mai vechi.

Raluca Popa, născută în 1979, trăiește și lucrează în Berlin. A absolvit masterul în Arte Plastice la Byam Shaw, Central Saint Martins, University of the Arts London (2011), după studii de licență la Universitatea de Artă și Design din Cluj-Napoca (2003). Printre expozițiile ei recente se numără „Time Lines” (expoziție online, gaepgallery.com, 2022), „22 Women Artists” (Stations, Berlin, 2022), „Goodbye, Sarotti!” (Soft Power Project Space, Berlin, 2021), „2012 Alphabet Book” (The Last Archive & Tranzit, București, 2020), „Viral Self-Portraits” (online, MG+MSUM, Ljubljana, 2020), „How to Disappear” (solo, Gaep, București, 2019), „Artistic Enquiries into Plants” (Tranzit, București, 2019), și „The Unknown Portrait of Brancusi” (solo, Europe House, Londra, 2016). A participat de două ori în bienalele de artă Sinopale (Sinop, 2022 și 2017) și Art Encounters (Timișoara, 2019 și 2017).

Citește continuarea pe Curatorial.ro.

Recomandarea video

Mediafax
Cât ar trebui să mâncăm, de fapt, de Crăciun. Un medic trage semnalul de alarmă
Digi24
VIDEO De ce s-au bătut două femei la Timișoara: un influencer din campania lui Călin Georgescu, în mijlocul scandalului
Cancan.ro
Zodia care termină anul 2025 în genunchi. Mihai Voropchievici: Din păcate, este prea târziu
Prosport.ro
Cea mai frumoasă profesoară de matematică din România e colega lui Gabi Tamaș!
Adevarul
Secretul bine păzit al statuii lui Ioan de Hunedoara: scrisori ascunse în bocancul de bronz
Mediafax
Ce va indica noua etichetă de pe electrocasnice. Cumpărătorii vor fi primii anunțați
Click
Ce spun psihologii despre oamenii care păstrează pungile, borcanele goale, hârtia de ambalaj „pentru orice eventualitate”
Digi24
Consilierul de la Kremlin care a refuzat ordinul lui Putin și a încercat să oprească războiul din Ucraina. Era pregătit să fie împușcat
Cancan.ro
”Măgărie”. Supărare mare după ce Alessia Pop a câștigat Vocea României
Ce se întâmplă doctore
Cum arată Narcisa Suciu la mai bine de 15 ani de când a plecat în Finlanda. De ce s-a reîntors în țară? E de nerecunoscut
Ciao.ro
Poveştile de iubire care au rămas doar o amintire! Imagini tari cu Gina Pistol, Răzvan Fodor sau Andra Măruţă şi foştii parteneri
Promotor.ro
Mașini premium SH cu probleme. Expert: „Check engine aprins, beculețe care clipocesc...”
Descopera.ro
Cele mai consumate băuturi din lume au un efect crucial pentru sănătatea oaselor
Râzi cu lacrimi
BANCUL ZILEI. – Ce te doare, Bulă? – Mă doare buzunarul, dom doctor …
Descopera.ro
Vieți marcate de lepră: conducători, poeți și un gest rar de devoțiune