Prima pagină » Actualitate » EXCLUSIV | DNA anchetează cum s-au făcut angajările în funcții de conducere și de execuție pentru Magistrala 5 de metrou. Compania a fost obligată să predea toate documentele cerute de procurori

EXCLUSIV | DNA anchetează cum s-au făcut angajările în funcții de conducere și de execuție pentru Magistrala 5 de metrou. Compania a fost obligată să predea toate documentele cerute de procurori

EXCLUSIV | DNA anchetează cum s-au făcut angajările în funcții de conducere și de execuție pentru Magistrala 5 de metrou. Compania a fost obligată să predea toate documentele cerute de procurori

După scandalul din timpul mandatului la Transporturi al lui Cătălin Drulă și ancheta DNA care a culminat cu trimiterea în judecată, sub control judiciar, a liderului sindicaliștilor de la Metrorex, Ion Rădoi, compania a intrat din nou în atenția procurorilor anticorupție. Gândul vă prezintă, în exclusivitate, informații din noua anchetă a Direcției Naționale Anticorupție, care vizează angajările făcute de Metrorex pentru Magistrala 5 de metrou.

În 20 iunie, DNA – Secția de combaterea infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție a transmis Metrorex o solicitare prin care pune în vedere conducerii companiei predarea, până pe 30 iunie, a unui număr imens de înscrisuri conform cu originalul și a unor date necesare anchetei declanșate, care are drept țintă toate angajările pe funcții de conducere și de execuție pentru Magistrala 5, inclusiv pentru cei care au plecat între timp din schema de personal și pentru cei care s-au pensionat.

Conform informațiilor Gândul, DNA a cerut de la Metrorex:

  • decizia/hotărârea Metrorex SA privind angajarea de personal pentru Magistrala 5 Metrou;
  • lista nominală a persoanelor angajate pentru Magistrala 5 Metrou (cu precizarea datelor de identificare: nume, prenume, CNP, funcția pentru care a fost angajată, situația actuală a persoanei – angajat, fost angajat, pensionar;
  • modalitatea în care s-au efectuat angajările la Metrorex SA pentru Magistrala 5 Metrou (concurs, interviu, selecție de dosare etc);
  • condițiile de angajare cerute de Metrorex pentru fiecare funcție, fișa postului pentru fiecare funcție scoasă la concurs, documentele solicitate persoanelor în vederea angajării;
  • anunțul public privind angajarea de personal pentru Magistrala 5 Metrou și al celui comunicat către AMOFM București;
  • numele persoanelor care au făcut parte din comisia de selecție sau de angajare a personalului pentru Magistrala 5 Metrou.

Dosarul s-ar afla în instrumentare la procurorul Maria Ciurariu, cea care a instrumentat dosarul fostului președinte PSD al Consiliului Județean Ialomița, Vasile Silvian Ciupercă, achitat în final de Curtea de Apel, pentru că ”fapta nu există”, după ce în timpul anchetei fusese reținut, apoi arestat timp de două luni. Acest ultim dosar era făcut în combinația SRI-DNA.

Sursele Gândul spun că în cazul dosarului deschis in rem pentru a se investiga angajările de la Magistrala 5 Metrou ar fi vorba despre mai multe denunțuri.

În urma solicitării făcute de Gândul pentru a afla mai multe detalii legate de acest dosar, DNA a răspuns că, “în acest moment, informațiile solicitate nu sunt publice, în conformitate cu art. 12 alin.1 lit. e) din Legea 544/2001”.

Magistrala 5, deschisă după 9 ani

Magistrala M5 s-a deschis pe 15 septembrie 2020, odată cu darea în folosință a secțiunii Râul Doamnei – Eroilor. M5 a fost fazată în mai multe tronsoane și secțiuni de-a lungul timpului: tronsonul Râul Doamnei – Universitate (în etapa I de execuție a fost construită până la Eroilor și în etapa a II-a va fi construită secțiunea Eroilor – Universitate) și tronsonul Universitate – Pantelimon, din care secțiunea până la Piața Iancului va fi realizată în etapa II.

Inaugurarea a avut loc în prezența președintelui Klaus Iohannis, a premierului și a ministrului Transporturilor de atunci, Ludovic Orban și Lucian Bode.

Magistrala 5 are 10 staţii, iar proiectul a costat bugetul de stat 3,3 miliarde de lei.

Lucrările la Magistrala M5 din Drumul Taberei au început în 2011, iar conform contractului, durata acestora, în ceea ce privește galeriile, stațiile și depoul, trebuia să fie de 3 ani. Din cauza mai multor probleme care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor, termenul de finalizare a tot fost amânat, noua magistrală fiind deschisă circulației după 9 ani de la semnarea contractului.

Cunoscut jurnalist de investigatii, generatia presei anilor '90, prin condeiul căreia au trecut toate marile scandaluri ale ultimilor 30 de ani. Licențiat în Drept, specializat în nișa subiectelor ... vezi toate articolele
S-a născut în București, pe data de 18 iulie 1968, și este absolvent al Facultăţii de Jurnalism, specializarea Comunicare. Activitatea jurnalistică – editorialist GÂNDUL.RO, scriind articole ... vezi toate articolele