EXCLUSIV. Educația sexuală în școli, pro sau contra? Zoltan Nagy, cunoscutul producător de filme pentru adulți, intervine în scandalul momentului: ”Inițiativă totalmente greșită, tendențioasă la adresa învățământului și educației din România”
Senatul României a decis miercuri, 3 februarie, retrimiterea la comisia de fond a propunerii legislative privind educația sexuală în școli. Vechea majoritate parlamentară reuşise să introducă în lege mai multe amendamente – care dădeau părinţilor mai multă putere de decizie pe acest subiect – însă preşedintele Iohannis a atacat la Curtea Constituțională legea şi, ulterior, a cerut reexaminarea ei, cu toate că judecătorii CCR au declarat legea constituțională.
Klaus Iohannis a cerut reexaminarea legii privind protecția și promovarea drepturilor copilului, prin care Parlamentul a înlocuit termenul de „educație sexuală” cu „educație sanitară” și a condiționat participarea elevilor la ore de acordul scris al părinților. Preşedintele României spusese că ”importanța educației pentru sănătate, mai ales a educației sexuale, rezultă îndeosebi din necesitatea asigurării unui climat sănătos, în deplină siguranță pentru realizarea relațiilor dintre indivizi, care să garanteze integritatea fizică și psihică a acestora”.
În ședința de pe 3 februarie a Senatului, majoritatea formată din PNL, USR-PLUS și UDMR a votat ca această lege să se întoarcă la Comisia respectivă, acolo unde are majoritate de 7-6, în timp ce AUR și PSD au votat împotrivă.
ÎN EXCLUSIVITATE pentru GÂNDUL.RO, Nagy Zoltan – cel mai cunoscut producător de filme pentru adulți din România – spune că astfel de inițiative legate de elevi sunt cel puțin ”ciudate”, pentru că în școală nu sexul sau erotismul ar trebui să primeze.
”Pe la mijlocului anului trecut, citeam despre tot felul de inițiative legate de elevi, de copii și de educația sexuală în școli. Desigur, a început seria comentariilor pro și contra, în majoritate contra despre aceasta inițiativă. Mi s-a părut ciudat totul, mai ales că – din experiență mea de 23 de ani în domeniul erotic – am evitat să folosesc cuvântul sex sau erotică atunci când vorbeam despre școală, copii și elevi. Nu dă bine deloc să asociem aceste cuvinte… pentru că școala e, totuși, altceva și nu erotica sau sexualitatea primează acolo! M-am documentat pentru a afla și eu din ce zonă vine inițiativa și, dacă nu greșesc, era legat de o deputată din Bistrița care făcea parte din USR. I-am citit CV-ul și mi-am dat repede seama că, în domeniul erotic, educație sexuală și sexualitate este o diletantă. O respect pentru CV-ul extrem de stufos, pentru foarte multe studii, masterate legate mai ales de limba și cultura franceză, dar aceasta doamnă deputat Iurișniți Cristina e departe de zona erotică! Aflu acum că și-a dat și demisia… bine a făcut!”, declară Zoltan Nagy, ÎN EXCLUSIVITATE pentru GÂNDUL.RO.
”Oricare copil de 8-10 ani, căruia i se va imprima să descopere mirajului sexului și al eroticii, va devia de la comportamentul normal”
Zoltan Nagy mai spune că doar o ”gândire vicioasă” ar putea propune astfel de inițiative, iar ”normalitatea” ar fi cu totul alta.
Înainte de toate, copiii ar trebui – în clasele primare – să învețe să citească, să scrie corect, să învețe matematică, fizică, chimie, geografie, istorie și… anatomie.
”Refuz să cred că cei din USR sau USR PLUS sunt în stare să debiteze asemenea anomalii. Iar dacă da, cu siguranță vântul bate din vest… via USR PLUS și sunt interese din occident, interese politice care ar influența categoric negativ mentalitatea copiilor și tinerilor din România, implicit viitorul României! Educație sexuală în clasele I-IV sau V-VIII ? E normal așa ceva ? Chiar asta le lipsea copiilor, elevilor de 8, 10 sau 12 ani ? Cât de vicios poate gândi cineva pentru a propune așa ceva, cât poate fi de infantil? Normalitatea nu ar fi cumva ca în clasele primare copii să învețe să citească, să scrie corect, să învețe matematică, fizică, chimie, geografie, istorie și… anatomie? Să învețe să studieze desenul, arta, noțiunea de frumos și chiar comportamentul civilizat. Oricare copil de 8-10 ani, căruia i se va imprima să descopere mirajului sexului și al eroticii va devia de la comportamentul normal și va simți plăcerea atingerii, plăcerea sexului, plăcerea de a descoperi un alt corp în scop sexual, nefiind interesat de studii, de școală, de materiile importante în primii ani de școală!”, spune producătorul de filme pentru adulți Zoltan Nagy.
”Nimeni nu contestă că trebuie să cunoaștem corpul uman, igiena, să vorbim de sănătate, de familie, dar pentru asta avem anatomia”
Producătorul Zoltan Nagy se întreabă, nu neapărat retoric, și cum ar decurge ”ora de sexologie la copii”, atâta vreme cât chiar profesorii ”au lacune în viața lor intimă”.
Numărul sexologilor din România – ”cu studii recunoscute și experiență profesională” – este foarte mic, avertizează Zoltan Nagy și – în acest context – adevărații specialiști sunt indispensabili.
De altfel, precizează producătorul, de foarte mulți ani se întâlnește, discută și analizează diferite cazuri și probleme sexuale apărute în activitatea desfășurată cu conf. univ. dr. Cristian Delcea, președintele Institutului de Sexologie din România și cu ex – colonel profesor universitar dr. Butoi Tudorel, psiholog criminalist.
”Prin această educație aberantă se pregătește cumva „materia primă” pentru pedofilii bogați ai Europei sau pentru traficanții de copii ? Nimeni nu contestă că trebuie să cunoaștem corpul uman, igiena, să vorbim de sănătate, de familie, dar pentru asta avem anatomia. Oare cum ar decurge ora de sexologie la copii, ar învăța să se masturbeze, să studieze preludiul, cum să ejaculeze, cum să-și ducă în pat colega de bancă în vârstă de 8-10 ani?!
ATENȚIE ! Cine ar preda aceste ore aceste, aceste noțiuni despre sexualitate? Învățătorii, profesorii care și ei, la rândul lor, au lacune în viața lor intimă!? Ar fi cumva și temă de casă pentru copii?! Sună sinistru…. Avem sute de școli, mii de elevi preșcolari, de unde sexologi cu studii în domeniu când în România cred că sunt 4, 5, maxim 10 sexologi cu studii recunoscute și experiență profesională. Atenție, nu mă refer la psihologi, vorbesc despre sexologi!”, insistă Zoltan Nagy, ÎN EXCLUSIVITATE pentru GÂNDUL.RO.
”Am discutat de multe ori pe aceasta temă și pe alte teme legate de sexualitate și erotism cu doi dintre bunii mei prieteni, oameni excepționali și cu vastă experiență, zeci de ani în domeniul sexologiei și psihologiei, conf. univ. dr. Cristian Delcea, președintele Institutului de Sexologie din România și ex – colonel profesor universitar dr. Butoi Tudorel, psiholog criminalist, împărtășind și ei aceleași păreri cu ale mele referitor la aceasta inițiativă totalmente greșită, tendențioasă la adresa învățământului și educației din România”
Zoltan Nagy: ”Educația Relațională Intimă în școli a tinerilor”
Soluțiile ar fi, totuși, la îndemâna autorităților, consideră Zoltan Nagy, iar educația sexuală a elevilor și chiar studenților ar putea fi făcută prin conferințe, reuniuni sau saminare ținute inclusiv în școli/facultăți, înregistrate și retransmise prin toate canalele mass-media.
Totodată, sintagma ”educație sexuală în școli” ar putea fi înlocuită cu ”Educația Relațională Intimă în școli a tinerilor”.
”Totuși, ar fi soluții și pentru educația elevilor sau studenților, prin organizarea de cât mai multe conferințe, reuniuni, seminare care se pot ține în școli, universități, la care să participe experți în domeniu – psihologi, sexologi, criminaliști, medici ginecologi, urologi, doctori în dermato-venerologie. Aceste evenimente se pot înregistra și retransmite pe canale media, internet, prin cât mai multe mijloace posibile pentru a ajunge la majoritatea tinerilor care au deja o vârstă când pot discerne binele de rău, normalitatea de anormalitate și au nevoie de consiliere pentru un bun debut în relațiile intime! Vorbim de tineri care au deja 15, 16, 18 ani împliniți!”, consideră Zoltan Nagy.
”O denumire care nu ar deranja și are o rezonanță mai academică ar putea fi Educația Relațională Intimă în școli a tinerilor. Cred cu tărie în gândirea rațională a românilor și că își vor manifesta dezacordul cu orice inițiativă din țară sau interese meschine de jocuri politice din exteriorul țării care ar influența negativ mentalitatea sănătoasă a copiilor și tinerilor din România. Chiar dacă se vor mai vinde o pădure, un teren, o fabrică, cu siguranță că Neamul Românesc nu-și va vinde niciodată nici copii, nici tinerii și nici țara!”
Zoltan Nagy
Alianța Părinților: ”Decizia Senatului României este una revoltătoare și nejustificată. Se forțează introducerea în școală a educației sexuale bazate pe ideologia de gen”
Alianța Părinților – organizație națională cu filiale în 35 de județe, reprezentativă pentru mii de părinți de pe tot cuprinsul țării – a transmis o scrisoare deschisă Senatului cu privire la decizia reprezentanților PNL-UDMR-PLUS-USR de a întoarce la Comisia de specialitate legea privind educația sexuală.
”Considerăm că decizia Senatului României, din data de 3 februarie 2021, de a retrimite la Comisia pentru muncă, familie și protecție socială propunerea legislativă privind educația sexuală în școală, este una revoltătoare și nejustificată. Anul trecut președintele României s-a considerat îndreptățit ca, judecând din perspectiva unei persoane care nu are copii, să decidă cum trebuie educați copiii altora. Ca urmare, a contestat această lege la Curtea Constituțională (care i-a respins contestația), iar ulterior a cerut Parlamentului să o reexamineze și, după cum s-a văzut, a beneficiat de tot sprijinul PNL, UDMR și USR-PLUS. Ceea ce ignoră atât președintele României cât și partidele menționate este faptul că, potrivit articolului 29 alin. 6 din Constituția României, părinții sau tutorii au dreptul de a asigura, potrivit propriilor convingeri, educația copiilor minori a căror răspundere le revine”, au transmis reprezentanții Alianței Părinților.
Potrivit Alianței Părinților, scopul nedeclarat al insistențelor președintelui Klaus Iohannis și al PNL, UDMR și USR-PLUS este ”acela de a forța introducerea în școală a educației sexuale bazate pe ideologia de gen”.
Conform acestei ideologii, ”genul” ar fi un construct social, independent de sexul biologic al persoanei, adică, ”ești femeie sau bărbat în funcție de ce alegi să fii și ce rol dorești să-ți asumi”; deci, omul s-ar naște ca ființă neutră, care poate să își determine sau să își schimbe ”genul” în cursul vieții, după cum dorește, transmite Alianța Părinților.
”Precizăm că ideologia de gen stă la baza educației sexuale așa cum este ea prevăzută în documentul OMS „Standards for Sexuality Education in Europe” („Standarde pentru educația sexuală în Europa”). Această programă prevede că educația sexuală ar trebui să înceapă chiar înainte de 4 ani, pentru că, susțin „specialiștii”, copilul este o ființă sexuală (a se consulta documentul). Acest tip de educație sexuală tratează sexualitatea ca pe o chestiune de entertainment (distracție), rupând-o de modelele morale, culturale și spirituale în care ar trebui să fie integrată. In același timp, ignorând psihologia elementară, este o sfidare a pudorii, reprezintă o molestare psihică instituționalizată și o strategie mascată de sexualizare forțată a copiilor de la vârste fragede. Este limpede că educația sexuală nu trebuie redusă la „mecanica sexului”, ci trebuie să conțină și o dimensiune morală”, se mai precizează în scrisoarea deschisă transmisă Senatului României.
”Educația bazată pe ideologia identității de gen a dus, în țările în care ea a fost implementată, la tragedia apariției unei generații de copii confuzi, dezorientați și rupți de firescul lucrurilor. Implementarea acestei ideologii a determinat și schimbări majore la nivel social; printre altele, a dus la aplicarea de sancțiuni părinților care nu au acceptat să le fie îndoctrinați copiii, sancțiuni mergând de la amendă până la pierderea locului de muncă sau închisoare, pe lângă pierderea libertății de exprimare și a celei religioase”
Alianța Părinților
Federația Organizațiilor Ortodoxe Pro Vita: ”Copiii, cele mai nevinovate victime”
Reprezentanții Federației Organizațiilor Ortodoxe Pro Vita au trimis, la rândul lor, o scrisoare deschisă către Președinția României, Parlamentul României și societatea civilă.
În cuprinsul acestei scrisori, se reamintește că școala ”trebuie să creeze caractere morale” și să ”educe tinerii în vederea corectării unor apucături ale omului needucat”.
”Stimați parlamentari, vă amintim că Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 spune, în art. 7: „În unităţile, în instituţiile de învăţământ şi în toate spaţiile destinate educaţiei şi formării profesionale sunt interzise activităţile care încalcă normele de moralitate şi orice activităţi care pot pune în pericol sănătatea şi integritatea fizică sau psihică a copiilor şi a tinerilor, respectiv a personalului didactic, didactic auxiliar şi nedidactic, precum şi activităţile de natură politică şi prozelitismul religios.
Şcoala trebuie să creeze caractere morale, să educe tinerii în vederea corectării unor apucături ale omului needucat. Dacă statul va decide în locul părinților într-o chestiune atât de sensibilă, cum este cea a educației sexuale în școli, consecințele pot fi catastrofale, actul educaţiei reducându-se la o activitate medicală de prevenţie a îmbolnăvirii prin activitatea sexuală. În paralel cu acest rol de cabinet de boli venerice care i se atribuie şcolii, se duce o luptă acerbă pentru eliminarea din şcoală a religiei, care ar putea să contribuie de mii de ori mai bine la educarea în spiritul sănătăţii sexuale a tinerei generaţii. (…) Atâta vreme cât imoralitatea se cultivă la nivel legislativ, educaţional şi social, vom asista neputincioşi la un proces de destructurare spirituală şi biologică a poporului român, începând cu cele mai nevinovate victime: copiii”, transmite Pro Vita în scrisoarea deschisă trimisă Președinției României, Parlamentului României și întregii societăți civile.