A anulat COMANDA făcută online, după ce a așteptat mai bine de o jumătate de lună. Ce a încercat să îi ofere magazinul în schimb
Ionuţ şi-a comandat de mai bine de două săptămâni o imprimantă. Nici până acum nu a ajuns. S-a săturat să mai aştepte şi a renunţat la colet. Este o situație frecventă în perioada sărbătorilor de iarnă, când firmele de curierat abia mai pot face faţă solicitărilor, iar coletele ajung să fie livrate cu întârziere.
Săptămânal se livrează peste 2 milioane de colete, mare parte în easyboxuri care şi ele sunt aproape pline. Marii retaileri încearcă totuși să recompenseze clienții care reclamă timpi mari de așteptare pentru disconfortul creat.
„Eu mi-am comandat o imprimantă acum două săptămâni şi nici până în ziua de azi nu a ajuns. Cei de la magazin mi-au spus că îmi oferă un voucher şi transportul gratuit, fără niciun fel de cost. Şi eu am spus îmi pare rău, dar am găsit în altă parte. O să anulez comanda. Este un disconfort, eu zic că este un pic dezorganizare”, spune Ionuţ, client, pentru observatornews.ro
Curierii spun că alergă de dimineaţă până seara, dar tot nu fac faţă. Ei le recomandă clienţilor să aleagă easyboxurile şi să meragă după comandă imediat ce pot pentru a lăsa căsuţele libere.
Doar în ultima săptămână se observă o creştere a volumelor de peste 40% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, doar într-o săptămână se livrează peste 2 milioane de colete, cu 40% mai mult faţă de o perioadă obişnuită.
„Este şi metoda preferată de livrare din România în acest moment şi sunt aglomerate. Pe această cale invităm şi utilizatorii să-şi ridice cât mai rapid coletele din easybox pentru a face faţă, pentru a face loc altora noi. În această perioadă, în medie, reuşim cam în 1,5 zile să livrăm o comandă la easybox”, spune Alin Abalaşei, reprezentantul unei firme de curierat.
Compensații în cazul în care nu vine comanda la timp
Marii retaileri încearcă să se revanşeze faţă de clienţi.
„Sunt situaţii în care ne şi compensăm faţă de clienţi cu un gest modic, care cu siguranţă nu reuşeşte să compenseze unu la unu stresul şi poate incertitudinea. Există şi comenzi care se anulează, o mică fracţiune dintre ele, e un comportament normal. Pe clienţi îi rugăm să urmărească cu atenţie termenul de livrare primit în aplicaţie, să aleagă metode simple de plată online, aceasta facilitează mult procesul de livrare”, daclară Alex Niculescu, eMAG.
Ce ne sfătuiesc specialiştii pentru a nu rămâne fără daruri sub brad? „Verifică termenul de livrare, încearcă să găseşti cadouri sub formă de vouchere sau gift carduri, că alea nu au treabă cu livratul. Cea mai bună variantă este să-ţi pui umbrela, să-ţi pui o şapcă în cap şi să te duci şi cumperi din offline”, recomandă Cristian Birta, expert social media.
Peste 60% dintre comenzi sunt livrate la easyboxuri. Livratorii spun că vor lucra în acest weekend pentru a aduce cât mai multe pachete la destinaţie.