Afacerea inedită pe care a gândit-o Nicolae. Cât câștigă după ce a atras în business-ul său mai mulți prieteni
Nicolae a început să câștige o mulțime de bani după ce a început să lucreze cu mai mulți prieteni într-un business inedit – o asociație de turme de oi. Ulterior, partenerii de afacere au construit un abator pentru sacrificarea animalelor, achiziționat cu 100.000 de euro din fonduri proprii.
Unitatea de sacrificare este de dimensiuni mici și se află în localitatea Meseșenii de Jos, județul Sălaj. Membrii organizației au prioritate în achiziționarea animalelor. În plus, carnea este transportată direct la un magazin care este proprietatea tuturor afaceriștilor prin fluxul tehnologic.
Ideea nu se oprește aici, a declarat Nicolae Pop Țap, președintele asociației. Acesta intenționează să înființeze un depozit de lână pentru a obține materia primă de la oile ciobanilor din apropiere.
Investiția a fost făcută din surse proprii, spune el, și are o valoare de 100.000 de euro. Totul revine asociației. Capacitatea abatorului este de cinci UVM pe zi, adică treizeci sau optzeci de capete ovine sau miei.
„Aș menționa că efectiv clădirea unde funcționează acum abatorul era un filtru sanitar pentru că noi pe asociație am cumpărat un complex. Pe primul loc au prioritate fermierii din asociație să aducă animalele la abator.
Sunt 300 de fermieri care dețin adunate 120-150.000 de oi. Noi am vrut demult să facem un abator în Sălaj, la Heleclean l-am și făcut dar l-am pierdut, era de capacitate mult mai mare, de 2.000 de capete pe zi.
L-am pierdut pe motivul că nu există cerere la noi în România pentru carnea de oaie, ci cea mai mare parte pleacă spre piața externă, mai ales țările arabe”, a declarat inginerul zootehnist, Nicolae Pop Țap, pentru agrointel.ro.
Crescătorul a subliniat că abatorul modern a fost construit pentru a ajuta oamenii, în special în situații de urgență. În schimb, el a spus că mielul finit costă 20 de lei.
Costurile de abatorizare și transport se adaugă atunci când ajunge la vânzare, ajungând la 55 lei/carcasă. Din păcate, oamenii din țara noastră cred că produsul este scump atunci când vor să îl cumpere.