Prima pagină » Diverse » Agenția rusă care a intervenit în alegerile SUA din 2016 a angajat jurnaliști pentru a scrie despre corupția din Statele Unite

Agenția rusă care a intervenit în alegerile SUA din 2016 a angajat jurnaliști pentru a scrie despre corupția din Statele Unite

Agenția rusă care a intervenit în alegerile SUA din 2016 a angajat jurnaliști pentru a scrie despre corupția din Statele Unite

Mai mulți jurnaliști americani au lucrat, în necunoștință de cauză , pentru o agenție rusă de informații care a ajutat la câștigarea alegerilor de către Donald Trump, a dezvăluit Facebook. Facebook spune că reporteri adevărați au fost angajați de editori falși pentru a scrie despre corupția din SUA

Agenția rusă care a intervenit în alegerile din 2016 din SUA a creat o publicație de știri falsă de stânga, a încorporat-o cu editori falși, a angajat reporteri independenți însă a fost detectată și eliminată de Facebook, potrivit declaratiilor făcute de companie, marti.

Rețeaua avea 13 conturi și două pagini, cu aproximativ 14.000 de adepți în total.

PeaceData.net, site web care făcea publicitate pentru următoarele subiecte: „anti-război, corupție, abuz de putere, încălcări ale drepturilor omului”

Conturile și paginile de Facebook au fost concepute pentru a susține PeaceData.net, un site web în limba engleză și arabă care se pretinde a fi o „organizație globală de știri”, dar al cărui personal editorial este fictiv. , Site-ul web  făcea publicitate pentru „următoarele subiecte: anti-război, corupție, abuz de putere, încălcări ale drepturilor omului”.

PeaceData a descris SUA drept „un război și un stat care încalcă legea în străinătate, în timp ce este acaparat de rasism, Covid-19 și capitalismul”, potrivit raportului. Graphika a constatat că tratamentul său față de  democratul Joe Biden și candidatul la vicepreședinție Kamala Harris era „demn de remarcat pentru tonul său ostil”.

Conținutul PeaceData se axa pentru a atrage un public de stânga din SUA și Marea Britanie

Conținutul concentrat  al PeaceData a apărut conceput pentru a „construi un public de stânga și a-l îndepărta de campania lui Biden”, potrivit analizei Graphika. Conținutul axat pe Marea Britanie pare să atragă în mod similar publicul de stânga cu atacuri asupra liderului partidului laburist, Keir Starmer, pentru că este prea centrist.

Operațiunea a vizat susținătorii lui Bernie Sanders și socialiștii democrați din SUA și susținătorii lui Jeremy Corbyn din Marea Britanie, având un cont fals, „Alex Lacusta” fictiv, care postează linkuri către articole PeaceData în grupuri afiliate de Facebook.

IRA a folosit, de asemenea, „utilizatori” pentru a încerca să obțină autorizația de la Facebook pentru a difuza reclame politice în SUA, a spus compania. Facebook a implementat procesul de autorizare pentru agenții de publicitate după alegerile din 2016, când IRA a reușit să cheltuiască aproximativ 100.000 de dolari – o parte din ei – pe reclame care vizau alegătorii SUA cu mesaje divizate.

O mare parte din conținutul PeaceData a fost copiat de pe alte site-uri web, deși unele au fost produse de reporteri independenți. Reclamele de pe Upwork și Guru.com au oferit o rată fixă ​​de 75 USD scriitorilor de nivel entry.

FBI a informat Facebook despre legăturile site-ului cu Agenția Rusă de Cercetare pe Internet care a influențat alegerile în 2016

Facebook „a aflat printr-un sfat de la FBI” că site-ul a fost condus de „oameni asociați anterior cu Agenția Rusă de Cercetare pe Internet, care a creat o serie de persoane influente pe Twitter și Facebook pentru a inflama tensiunile politice în alegerile din 2016”, spune NBC News .

Șeful politicii de securitate cibernetică a Facebook, Nathaniel Gleicher, a declarat că descoperirea site-ului web confirmă faptul că „actorii ruși încearcă să vizeze alegerile din 2020”.

„Au depus eforturi substanțiale în crearea unor personaje fictive elaborate, încercând să facă conturile false să pară cât mai reale posibil”, a spus Gleicher.

Twitter a declarat marți că a suspendat cinci conturi asociate cu PeaceData pentru „manipularea platformei pe o putem atribui în mod fiabil actorilor statului rus”. Compania a declarat că tweet-urile din conturi sunt de „calitate scăzută” și că va bloca legăturile cu conținutul din PeaceData. LinkedIn nu a răspuns imediat la solicitări.

Jurnaliștii care scriau pentru PeaceData nu știau despre scopul publicației respective

Patru jurnaliști independenți care au scris pentru PeaceData au declarat pentru The Guardian că au fost abordați de unul dintre „editorii” PeaceData de pe Twitter, LinkedIn sau prin e-mail cu o ofertă de a scrie pentru site. Doi erau jurnalisti de la începutul carierei, care fuseseră concediați recent și erau dornici să se stabilească; iar doi erau mai experimentați. The Guardian a fost de acord să-i lase să vorbească anonim, deoarece erau preocupați de cariera lor.

Redactorii au aflat despre înșelăciune doar din rapoartele de știri sau din anchetele reporterilor. Unul dintre jurnaliștii cu experiență a spus că PeaceData l-a plătit cu  250 $ în avans, ceea ce era neobișnuit.

„Nu mi-am imaginat că e o înșelătorie”, a spus ea.

Un alt redactor a spus că a fost abordat prin intermediul unui mesaj direct pe Twitter prin care i-a oferit 200 – 250 dolari pentru un articol, mai mult decât era plătit de obicei pentru scriere.

Într-o declarație nesemnată, postată pe site-ul web PeaceData, se spune că este „o minciună urâtă”.

Atât Facebook, cât și Graphika au ajuns la concluzia că operațiunea a fost detectată și anulată înainte de a provoca daune semnificative.