Prima pagină » Diverse » ALERTĂ! CARDURILE BANCARE sunt vizate în această perioadă de atacuri de tip „phishing”. „Fiți răbdători și atenți”, avertizează specialiștii în securitate cibernetică

ALERTĂ! CARDURILE BANCARE sunt vizate în această perioadă de atacuri de tip „phishing”. „Fiți răbdători și atenți”, avertizează specialiștii în securitate cibernetică

ALERTĂ! CARDURILE BANCARE sunt vizate în această perioadă de atacuri de tip „phishing”. „Fiți răbdători și atenți”, avertizează specialiștii în securitate cibernetică

Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) semnalează apariţia unor site-uri de phishing ce vizează utilizatorii de carduri bancare din România – Visa, MasterCard, American Express etc, transmite Agerpres.

Potrivit specialiştilor CERT-RO, paginile de phishing sunt găzduite pe subdomenii ale platformei gratuite Weebly, făcând în anumite cazuri mai complicată blocarea acestor site-uri la nivelul reţelei organizaţionale.

„Paginile de phishing induc în eroare vizitatorii, prin transmiterea de notificări false despre posibilitatea dezactivării cardului deţinut în 24 de ore, dacă potenţiala victimă nu furnizează o serie de date personale şi financiare, printre care numărul cardului de credit, data de expirare, codul CVV, precum şi adresa de e-mail. Echipa CERT-RO vă recomandă să fiţi răbdători şi atenţi, în special în această perioadă marcată de o activitate online intensă de la distanţă, fie pentru job, fie pentru relaxare sau cumpărături. În acest sens, am publicat pe site o serie de recomandări pentru o activitate online sigură de acasă”, afirmă reprezentanţii CERT-RO, citați de Agerpres.

Aceştia subliniază că, în această perioadă de izolare la domiciliu, cumpărăturile de pe internet sunt o recomandare şi un real beneficiu, dar trebuie respectate câteva sfaturi esenţiale, pentru a nu deveni victima unei fraude.

Astfel, specialiştii CERT-RO recomandă: actualizează permanent software-ul dispozitivului, inclusiv sistemul de operare; fii extrem de atent dacă primeşti mesaje „din partea băncii” sau a unei alte entităţi, prin care ţi se solicită date sensibile (date despre cont, parole etc.); citeşte cu atenţie mesajele – compară adresa expeditorului cu cea din corespondenţele anterioare; verifică eventuale greşeli de exprimare sau gramaticale; nu răspunde la mesaje dubioase, eventual, le poţi retransmite băncii tale, scriind adresa sau poţi verifica telefonic transmiterea unui astfel de mesaj; nu deschide link-urile şi nu descărca ataşamentele din astfel de mesaje. Dacă ai dubii cu privire la o tranzacţie, efectuează verificări suplimentare; foloseşte site-uri româneşti, pe cât posibil – pot fi mai uşor de detectat eventuale probleme; verifică înainte să cumperi – recenziile site-ului/produsului; foloseşte cardul de credit – ai mai multe şanse de a-ţi recupera banii; plăteşte folosind servicii de plăţi sigure – ţi se solicită plata prin transfer bancar? Mai gândeşte-te!; plăteşte doar când ai o conexiune sigură la internet – evită folosirea hot-spot-urilor publice de wi-fi; foloseşte un dispozitiv sigur, când plăteşti – fă-ţi la timp actualizările de sistem şi securitate.

CEET-RO mai recomandă atenţie la reclame, „oferte miraculoase”, „afaceri-bombă” şi, dacă produsul comandat nu soseşte la timp, contactarea imediat a vânzătorului şi, dacă nu răspunde, a băncii

 

Absolvent al Universității București, Nicolae Oprea și-a început cariera de jurnalist în anul 2004 și a semnat de-a lungul acestor ani în publicații precum Ziarul Libertatea (6 ani), Averea, Evenimentul ... vezi toate articolele