Cei din Horeca au fost printre cei mai defavorizați de efectele pandemiei de coronavirus. În timp ce unii se gândesc cum să își salveze afacerile din acest domeniu, alții mizează și pe mici detalii ce pot face o mare diferență. Trecerea de la ambalajele tradiționale, din plastic, la cele biodegradabile poate fi un plus pentru consumatori, dar și pentru afacerea în sine. Iată de ce!
Fiecare consumator în parte este tot mai alert și mai conștient de tot ce înseamnă îngrijirea mediului înconjurător. Fiecare acțiune contează. Dacă și contextul legilor actuale încurajează tot mai mult folosirea oricărui alt tip de ambalaj în afară de plastic – există ecotaxa pentru pungile din plastic – atunci cu atât mai mult a crescut interesul pentru ambalajele din trestie de zahăr, cele din carton, hârtie etc.
Consumatorii remarcă imediat cine se aliniază acestor tendințe și vor acorda notă de încredere restaurantelor care livrează preparatele în ambalaje biodegradabile și însoțite de tacâmuri biodegradabile.
Producția la ora actuală de ambalaje biodegradabile și compostabile permite să vorbim de diversitate de produse. Adică toți din sectorul food delivery pot recurge la această schimbare, fără probleme. Sunt ușor de găsit ambalaje de gramaje diferite, de tipologii diferite, iar dacă veți găsi și un furnizor de încredere, veți avea disponibile oricând ambalaje de calitate.
Secretul constă doar în a alege corect și în funcție de conținut. Spre exemplu, pentru produsele lichide, cu risc să curgă, sunt recomandate ambalajele din trestie de zahăr, nu din carton. Sunt mai rezistente, indiferent că sunt menținute la cald sau la rece. În schimb, pentru preparatele solide, ambalajele din carton sunt o alegere potrivită.
Ambalajele de bună calitate nu vor mai impune nevoia de a ambala în exces. Sunt deja restaurante care atunci când livrează mâncarea preferă să nu adauge tacâmuri biodegradabile, dacă acestea nu sunt solicitate de client. Paie și pungi sunt de asemenea opționale în unele cazuri. Pentru că așa cum facem risipă de alimente, facem risipă și de ambalaje și poluăm inutil.
Acestea sunt noile valori ale consumatorilor și pentru cei care nu se aliniază lor înseamnă nu doar că nu se adaptează vremurilor, însă au un potențial uriaș căruia îi dau cu piciorul. Consumatorul modern preferă takeaway, mâncare comandată la domiciliu ori birou. Analizează fiecare detaliu, dacă nu are ocazia de a fi impresionat de servirea dintr-o locație. Un ambalaj ales greșit, necorespunzător conținutului și mai ales care nu ține cont nici de principiile eco friendly, înseamnă tot la fel de multe șanse de dezamăgire.
Acum că cei din Horeca încearcă să se redreseze după o perioadă greu încercată cu noi investiții, aceste demersuri spre sustenabilitate sunt alegeri înțelepte. Costurile nu sunt neapărat mai mici, însă există beneficii pe termen lung. Vorbind însă peste ani, ambalajele biodegradabile, eco friendly vor domina și vor fi singurele utilizate. Acum vorbim încă despre o trecere spre acestea, tranziție ce nu rămâne fără aprecieri din partea publicului. Un alt efect este însă cel de a educa publicul că brandul promovat este clădit pe principii sănătoase.