Generația Z se adaptează greu cerințelor de pe piața muncii. Drept urmare, una din șase companii a evitat sau a fost reticentă în a angajat tineri născuți între 1900-97 și începutul anilor 2010, sunt concluziile unui raport al platformei de consiliere pentru educație și carieră inteligentă.
Lipsa abilităților practice, a motivației și competențele slabe de comunicare se numără printre motive.
Raportul arată că multe companii au fost nemulțumite de angajații din generația Z. Aproximativ șase din 10 companii incluse în acest studiu au concediat un proaspăt absolvent de facultate pe care l-au angajat în acest an, adică un tânăr din generația Z. Motivele sunt lipsa motivației și a inițiativei, spun angajatorii. S-au plâns de lipsa motivației și de lipsa inițiativei în cazul tinerilor din generația Z, peste jumătate dintre manageri. Apoi, urmează lipsa de profesionalism, abilități scăzute de organizare, dar și abilități scăzute de comunicare. Sursa problemei, susțin mulți dintre managerii care au participat la acest studiu, este faptul că facultatea nu îi pregătește suficient pe tineri pentru câmpul muncii, pentru că se axează foarte mult pe teorie și mai puțin pe practică. Iar un alt raport arată că tinerii din generația Z nu știu să fie independenți și se bazează mult pe ajutorul părinților.
70% dintre tineri au recunoscut că le-au cerut ajutor părinților în procesul de căutare a unui loc de muncă. Alți 25% și-au adus chiar părinții la interviuri, în timp ce unii le-au cerut părinților să depună cereri de angajare și să completeze CV-urile în locul lor. Cei mai mulți manageri caută angajați cu inițiativă, atitudine pozitivă și etică profesională. Totodată, punctualitatea și experiența profesională sunt la fel de importante.