Registrul Auto Român va emite – de la 1 decembrie – certificatul Auto-Pass pentru toți vânzătorii de mașini second-hand. Acesta va atesta numărul de kilometri parcurși și date autorizate despre istoricul mașinii. „Documentul poate fi eliberat atât vânzatorului cât și cumpărătorului, după ce vor fi introduse în aplicatia digitală câteva date despre mașină, indispensabil fiind numarul de identificare al vehiculului”, se menționează într-un comunicat de presă al RAR.
Certificatul va costa 42 de lei, iar fiecare vânzător va fi obligat să îl ofere cumpărătorului la momentul tranzacției, conform Legii 142 din 2023 și OMTI 210 din 2024.
Documentul poate fi solicitat pe site-ul www.rarom.ro, aplicația urmând să fie disponibilă până la începutul lunii viitoare.
Reprezentanții instituției precizează că nu este nevoie ca vehiculul să fie prezentat fizic la una dintre reprezentanțele RAR.
Documentul furnizat solicitanților va conține toate citirile odometrului furnizate de stațiile ITP unde s-a prezentat mașina, date privind intervenții minore asupra vehiculului în ateliere autorizate (reparații usoare), date cu privire la reparații în ateliere autorizate, cauzate de accidente grave care au afecatat sistemele de direcție, frânare sau de rezistență a vehiculului și date legate de inspecțiile tehnice periodice.
Conducerea RAR promite că, în anii următori, pe măsura ce baza de date se va popula suficient de mult, solicitanții vor putea primi și informatii despre kilometrajul vehiculului înainte ca acesta să fi fost adus în România, date provenind din service-urile mărcii respective sau rechemări care au fost stabilite de producătorul autovehiculului scos la vânzare.
„RAR Auto Pass este esenţial pentru toate persoanele care vor să se asigure, înainte de a cumpăra un autovehicul, că starea tehnică a acestuia este una care justifică investiţia şi mai ales că maşina nu are probleme de natură să pună în pericol viaţa cuiva sau siguranţa în trafic”, afirmă Mihai Alecu, director general Registrul Auto Român pentru Agerpres.
Odată cu noile schimbări legislative (Legea 142 din 2023 și OMTI 210 din 2024), modificarea odometrului devine o practică frauduloasă strict interzisă.
Legea va interzice nu doar manipularea efectivă a kilometrajului, ci și orice tentativă de a influența înregistrarea exactă a kilometrilor parcurși. Prin urmare, proprietarii mașinilor vor fi obligați să repare orice greșeală în cazul unui odometru defect.
Citește și:
În ce an exact ar veni APOCALIPSA, potrivit profeției lui Isaac Newton. Este destul de curând!
Test IQ | Calculați 2+2×2-2(2+2)=? Geniile răspund corect în 5 secunde!