CAMPANIE DE INFORMARE: Peste 35% dintre românii la care au ajuns voluntarii organizației Crucea Roșie România cred că noul virus nu există. Tot atâția spun că e o gripă care poate fi tratată acasă
Crucea Roșie Română a lansat o campanie națională de informare și de conștientizare, destinată informării celor mai vulnerabile categorii în contextul actual, persoanelor fără venituri, fără educație, fără sprijin, în care 220.000 de români au beneficiat de informații și sprijin în lupta cu noul virus, prin voluntarii săi.
Astfel, 470 voluntari de Cruce Roșie, instruiți prin sesiuni speciale de informare, au străbătut toate județele țării și au vorbit față în față cu oameni din 780 de localități, în total aproape 220.000 de persoane – 177.000 de adulți și 43.000 de elevi.
Aceștia au distribuit în luna martie 10.000 de pachete cu produse de igienă esențiale în acest context: detergent, săpun, hârtie igienică, aparate de ras, pastă și periuță de dinți, detergent vase, dezinfectant universal, produse pentru igiena personală.
Acțiunea a fost parte din campania națională de informare și de conștientizare a populației, în vederea limitării infectării cu virusul SARS-CoV-2 implementată de Crucea Roșie Română cu sprijinul financiar al organizației United States Agency for International Development (USAID), prin intermediul apelului global al Federației Internaționale de Cruce Roșie și Semilună Roșie (IFRC).
Peste o treime (35%) dintre persoanele cu care voluntarii Crucii Roșii au discutat nu cred în existența virusului SARS-CoV-2
Deplasarea în comunități, din poartă în poartă, a arătat că există în continuare oameni care nu au acces la surse corecte de informare, nu știu prea multe despre virusul SARS-CoV-2 și nici cum să se protejeze corect.
În zonele greu accesibile sunt oameni puternic influențați de zvonuri, astfel că 35% din populația celor 780 de localități unde voluntarii s-au deplasat nu cred în existența virusului SARS-CoV-2, în timp ce alți 35% consideră că virusul nu este periculos și se comportă ca o gripă pe care o poți trata la domiciliu.
Mai mult, acești oameni nu își permit aplicarea măsurilor de protecție, neavând posibilitatea financiară de a-și procura măști, produse de igienă și de dezinfectare.
Voluntarii Crucii Roșii Române prezenți pe teren au discutat cu fiecare persoană în parte despre măsurile de protecție, dar și despre efectele psihologice ale pandemiei, despre reducerea stigmatizării asociate cu boala COVID-19 și despre modalitățile de reducere a stresului.
Cu sprijinul voluntarilor noștri am ajuns acolo unde informația corectă nu pătrunde, unde oamenii nu au acces la materiale de informare și de protecție sau unde există un grad înalt de scepticism privind urgența situației în care ne aflăm – Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Roșie Română
În cadrul campaniei au fost distribuite peste 30o.000 fly-ere și 30.450 afișe cu informații structurate pe categorii de vârstă în unitățile școlare, în sate, cartiere mărginașe, comunități religioase, companii, platforme industriale, unități sanitare – și zone cu risc de infectare – piețe, târguri, gări etc. În mediul online au fost realizate zeci de materiale de informare care au ajuns la publicul larg.
Cu vigilență și creativitate, în siguranță și cu bunătate, Crucea Roșie Română este mereu atentă la cei aflați în nevoie pentru că: Nimeni nu este în siguranță până când nu suntem cu toții în siguranță!
Societatea Națională de Cruce Roșie din România (SNCRR), organizația umanitară cu expertiză în prevenirea și combaterea îmbolnăvirilor și intervenția în situație de dezastre, este în colaborare permanentă cu autoritățile centrale și locale și oferă sprijin logistic, uman și material pentru a consolida răspunsul țării noastre la amenințarea cu noul coronavirus (COVID-19).