Una dintre cele mai mari frustrări ale cetățeanului român este cu certitudine statul la coadă pentru eliberarea unor acte sau avize. Din fericire această realitate ar putea, în viitorul apropiat, să devină doar o amintire. Guvernul alocă aproape jumătate de miliard de euro pentru digitalizarea instituțiilor care se ocupă de actele contribuabililor. Procesul debirocratizării este unul care s-a dovedit anevoios în România în special din cauza lipsei de finanțare.
De-a lungul timpului au fost mai multe soluții propuse, dar în mod cert, asigurarea de servicii online este cel mai eficient mod de a fluentiza asigurarea de astfel de servicii. Această investiție vine după ce în luna iulie s-a instituit ca instituțiile publice să se ocupe, fără cost, de fotocopierea actelor aduse de cetățeni. În plus, autoritățile centrale și locale mai au voie să ceară contribuabililor dosare, dosare cu șină și nici alte articole sau obiecte de birotică ori papetărie. Anunțul făcut astăzi de ministrul Cercetării și Digitalizării, Bogdan Ivan, vine să completeze aceste măsuri.
Astăzi a fost stabilită o dată limită. Modul în care oamenii merg la ghișeu și așteaptă să depună documente sau să primească documente, va putea să fie făcut în mod online. Premierul Marcel Ciolacu a trasat foarte clar un termen de 30 octombrie, de la care vor putea să fie setate proiectele clare care vor intra în această finanțare. Avem deja pe masă acești bani 526 de milioane de euro. În același timp vom avea și o platformă de open data, care va centraliza datele venite din partea statului român, spune Bogdan Ivan.
Poate una dintre cele mai dezbatute probleme în spațiul public este digitalizarea tuturor serviciilor oferite de casele de pensii. Ministrul a declarat astăzi că digitalizarea dosarelor de pensii este făcută în proporţie de peste 87%. Acesta se așteaptă ca până la finele anului procesul să fie finalizat.
Sunt în legătură directă cu Ministerul Muncii, astăzi peste 87% dintre dosare sunt deja actualizate. Se lucrează foarte intens. Sperăm în cel mai scurt timp să fie finalizată digitalizarea. Ţinta este până la final de an, dar eu aş vrea să iau marja până la începutul anului viitor, până în primăvară, a declarat ministrul Cercetării și al Digitalizării.
Acesta a adăugat că până la finele anului viitor ar trebui ca cele 30 de ghișee la care apelează cetățenii să poată funcționa și în sistem online.