Prima pagină » Diverse » Castraveții se vând cu 1 leu la fermă și 7 lei la raft. De unde vin diferențele URIAȘE între prețurile de producător și cele din magazine și piețe

Castraveții se vând cu 1 leu la fermă și 7 lei la raft. De unde vin diferențele URIAȘE între prețurile de producător și cele din magazine și piețe

Castraveții se vând cu 1 leu la fermă și 7 lei la raft. De unde vin diferențele URIAȘE între prețurile de producător și cele din magazine și piețe
Castraveții se vând cu 1 leu la fermă și 7 lei la raft. De unde vin diferențele uriașe între prețurile de producător și cele din magazine și piețe

O adevărată controversă a apărut în mediul online după ce o familie de legumicultori din comuna Matca, județul Galați, a dezvăluit că vinde castraveții cu un leu per kilogram în piața din comună, iar apoi legumele ajung pe rafturi cu 7 lei kilogramul.

Legumicultorii s-au plâns de ceea ce se întâmplă chiar în mediul online, fiind extrem de dezamăgiți de faptul că ei vând cu o sumă infimă, în timp ce magazinele le scot marfa la vânzare la prețul de 7 sau chiar 8 lei pe kilogram, în funcție de caz.

După ce oamenii au deschis subiectul, au apărut și alte mărturii. Un agricultor spune că a fost nevoit să își vândă castraveții chiar și cu 70 de bani kilogramul. Dar de unde vin, de fapt, aceste diferențe uriașe de preț?

Este adevărat faptul că între producători și raftul magazinelor există intermediarii, costurile de transport, costurile de depozitare, costurile de sortare, costurile de poziționare la raft, dar și comercializarea cu TVA de 5%, însă aceste acespecte nu îi fac pe legumicultori să fie de acord cu ceea ce se întâmplă.

Ce spun internauții

Alți producători au considerat că este mai profitabil să nu vândă la angro, ci să meargă direct la piață, unde pot vinde castraveții cu suma de 2,5 lei pe kilogram, arată Antena1.

o mare parte dintre internauți le-au transmis fermierilor că nu ar trebui să se plângă de ceea ce se întâmplă cu marfa lor, atât timp cât au luat decizia de a vinde vrac, nu la kilogram, pe alese, așa cum își doresc clienții de fapt.

„Lasă că tu vinzi cu tonele, noi cumpărăm cu kilogramul. Nu sunt de acord cu diferența de preț, dar nu e vina mea.

„Vinde la kilogram și vin și iau”, sunt doar două dintre afirmațiile făcute în acest sens.

„Problema e, că nu am văzut niciodată, în niciunul din marile magazine, marfă românească de calitate! Țin intentionat (probabil) marfa românească cea mai proastă, doar pt a face antireclamă și automat să se vândă cea care arată mai bine!”, transmite altcineva.

Sursa foto: Shutterstock

Autor
Daniel Matei a absolvit Facultatea de Jurnalism din București, iar de-a lungul ultimilor zece ani a lucrat pentru mai multe publicații online din România. El s-a alăturat echipei GÂNDUL.RO în ... vezi toate articolele