Prima pagină » Diverse » Cât te COSTĂ, de fapt, întreținerea mașinii personale. Mulți români renunță la acest „lux”!

Cât te COSTĂ, de fapt, întreținerea mașinii personale. Mulți români renunță la acest „lux”!

Cât te COSTĂ, de fapt, întreținerea mașinii personale. Mulți români renunță la acest „lux”!

Un român cu salariul mediu este nevoit să aloce echivalentul unui salariu mediu pe trei luni pentru a-și întreține mașina, arată un calcul făcut pentru un autoturism cu preț mediu. Aceasta în cazul în care mașina funcționează perfect și nu sunt necesare reparații suplimentare, caz în care costurile pot crește încă pe atât.

Pentru a utiliza un autoturism cu o valoare de aproximativ 10.000 de euro, de exemplu, costurile obligatorii anuale pe care românii trebuie să le achite includ RCA-ul -1500 de lei, ITP-ul – 100 de lei, rovinieta – 100 de lei, impozit – 100 de lei, parcările în funcție de zonă – 500 de lei, schimbul anvelopelor de la un sezon la altul – 200 de lei, spălarea mașinii – 250 de lei, reviziile – 800 de lei și combustibilul pentru un plin pe lună – 4550 de lei.

În total, peste 8000 de lei, sumă în care nu au fost incluse diverse reparații a căror valoare medie este de – 1800 de lei și alte cheltuieli, precum asigurarea CASCO – 1800 lei.

Pentru a acoperi toate aceste cheltuieli, un proprietar al unui autovehicul trebuie să scoată din buzunar peste 13.000 de lei anual, echivalentul a aproximativ trei salarii medii.

„Mulți șoferi nu țin o evidență centralizată a documentelor care expiră, precum RCA, ITP sau rovinieta, ajungând să plătească amenzi care sporesc cheltuielile cu un autovehicul, și așa semnificative” a declarat Cristian Astaloș, fondator MyCar Assistant.

Ponderea costurilor de întreținere ale unui autoturism fiind împărțită între mentenanță (63%) și reparații (37%). Cele mai înregistrate operațiuni de service sunt schimburile de uleiuri și filtre, pentru care se alocă în jur de 450 de lei, potrivit hotnews.ro.

Sursa foto: Flickr