Cât va COSTA prima maşină electrică Xiaomi. Compania intră în concurenţă cu Tesla
Directorul general al Xiaomi, Lei Jun, a anunţat la începutul acestei săptămâni preţul primului vehicul electric al companiei chineze, SU7, înainte de lansarea oficială a acestuia, programată joi.
„Obiectivul Xiaomi SU7 este să fie cel mai frumos sedan, cel mai bun de condus şi cel mai inteligent sedan de sub 500.000 de yuani (69.328 dolari)”, a spus Lei într-o postare pe serviciul chinez de socializare Weibo citată de CNBC.
Xiaomi a confirmat pentru prima dată limita superioară a intervalului de prețuri pentru oficial vehiculul electric SU7 anunță că va începe să primească comenzi. Potrivit unei alte postări pe Weibo a lui Lei, masina este prezentată în 29 de orașe din China la magazinele Xiaomi. Conform lui Lei Jun, testele vor începe joi.
Xiaomi vizează segmentul premium al pieței de maşini electrice
Xiaomi se concentrează pe segmentul premium al pieței de maşini electrice, a declarat Weibing Lu, președintele grupului, pentru CNBC. Acest lucru l-ar pune în concurență cu producătorii chinezi de automobile precum Tesla. Spre comparație, prețul Modelului 3 al Tesla începe de la 245.900 de yuani, iar sedanul Model S începe de la 698.900 de yuani. Xiaomi va concura și cu numeroși producători autohtoni, mulți dintre care se concentrează pe segmentul premium al pieței vehiculelor electrice, cum ar fi gigantul BYD, Nio, Xpeng și Li Auto.
Cele mai cunoscute produse Xiaomi sunt smartphone-urile și electronicele de larg consum.
Cu toate acestea, Xiaomi a declarat că intenționează să intre în cursa vehiculelor electrice în 2021, deși prețurile vor fi cruciale pe o piață atât de competitivă. Trei ani mai târziu, se confruntă cu o piață a maşinilor electrice foarte diferită în China, care încetinește și este marcată de o concurență acerbă.
Tesla a început războiul de prețuri pe piața de vehicule electrice la sfârșitul anului 2022. În consecință, alte companii producătoare de mașini electrice au fost obligate să reducă prețurile pentru a stimula cererea și a rămâne competitive, ceea ce a dus la o reducere a marjelor și a profiturilor în întreaga industrie. Pe o piață atât de competitivă și fără istoric, prețul va fi esențial pentru Xiaomi.