Ce a primit un tânăr, după ce a comandat on-line cămașa din imagine. Când a deschis coletul adus de curier, să cadă din picioare
Cumpărăturile online pot fi riscante, iar internetul abundă în exemple de produse comandate care nu arătau nici pe departe la fel cu cele din pozele de prezentare.
Un tânăr a văzut într-un catalog o cămasă destul de îndrăzneață – cu flori ce păreau brodate pe un material transparent, dar nu mică i-a fost surpriza când articolul ajuns acasă s-a devedit mai „revelator” decât își dorea.
Acesta este numai un exemplu din zecile de „țepe”, sintentizate de stiati-ca.net, și este vorba nu numai de haine, ci și de bijuterii, accesorii – precum măști, produse alimentare sau servicii.
Cum se pot reclama „țepele”
Clienții nemulțumiți de produsele primite după ce au fost comandate online pot depune o reclamație la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Institiția roagă consumatorii ca, înainte de a depune o reclamaţie să se adresezei în scris operatorului economic și să asteptepte un răspuns din partea acestuia la adresa transmisă.
„Daca nu primiţi răspuns într-un termen de timp rezonabil sau consideraţi că raspunsul vă încalcă drepturile conferite de lege puteţi depune o reclamaţie insoţită de adresa dumneavoastră, răspunsul operatorului economic și celelalte documente probatorii necesare instrumentării reclamaţiei. În cazul prestărilor de servicii în conformitate cu OUG 49/2009, art. 27 (2) prestatorul de servicii trebuie să vă răspundă în termen de maxim 30 de zile calendaristice. Răspunsul primit îl veti atașa sub formă pdf ca ultim document al reclamaţiei”, potrivit ANPC.
Reclamaţiile şi sesizările adresate ANPC pot fi depuse doar de către consumatori persoane fizice.