Cosmin și Elena S., un cuplu din Ploiești, au avut parte de o experiență pe cât de neplăcută, pe atât de costisitoare, după ce i-au trimis fiicei lor, aflată la studii în Olanda, un colet prin intermediul unei cunoscute companii de curierat din România.
Potrivit lui Cosmin, coletul conținea un laptop, un aparat de îngrijire personală, câteva obiecte de îmbrăcăminte și bijuterii. Valoarea totală estimată, potrivit facturilor puse la dispoziție de păgubiți, era de peste 5.000 de lei, potrivit observatorulph.ro.
Coletul nu a ajuns, însă, la fiica lor, iar o greșeală banală le-a produs o pagubă semnificativă, arată sursa citată.
Potrivit site-ului firmei de curierat, care permite urmărirea traseului expedițiilor, coletul a ajuns în Olanda, dar partenerul de acolo susține că „nu s-a reușit livrarea”. Ce s-a întâmplat ulterior rămâne un mister.
Cei doi ploieșteni au contactat firma de curierat, care le-a confirmat că expediția nu a ajuns, cerându-le expeditorilor facturi care să dovedească valoarea produselor din colet.
Cosmin spune că această solicitare nu are niciun sens, dat fiind că în calcularea sumei propuse pentru despăgubire nu a intrat niciodată valoarea obiectelor din colet.
Sigur, orice colet, plic etc. poate să se piardă, dar ce este important să facem atunci când trimitem o expediție de valoare mai mare este să declarăm valoarea reală a bunurilor. Exact ceea ce nu au făcut Cosmin și Elena.
În cazul lor, compania de curierat le-a propus o despăgubire, însă doar în baza sumei plătite pe transport, nu și în funcție de valoarea produselor din colet.
Într-un email, compania le-a propus „o despăgubire în valoare totală de 1456.2 RON, reprezentând de 5 ori taxa de transport în valoare de 1213.5 RON și taxa de transport încasată, în valoare de 242.7 RON”.
Contactați de presa locală, reprezentanții companiei au explicat că firma „răspunde pentru trimiterile poştale în caz de pierdere ori distrugere parţială sau deteriorare, după cum urmează: …….. cu suma reprezentând de 5 ori tariful serviciului, în caz de pierdere parţială, distrugere parţială sau deteriorare a trimiterilor poştale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată”.
Astfel, pentru că nu au avut nici asigurare și nici nu au declarat valoarea bunurilor, cei doi ploieșteni au puține posibilități de a-și recupera paguba în întregime.
După apariția în presa locală a cazului, se pare că ploieștenii au fost contactați din nou de reprezentanții firmei de curierat, care le-au comunicat că, potrivit celor mai recente date, coletul lor ar fi, de fapt, în depozitul companiei din… Oradea.