Parizerul Baroni, comercializat de Lidl, este un produs relativ popular în rândul clienților, dar puțini știu ce consumă atunci când aleg acest tip de parizer.
Pe eticheta produsului suntem informați că acesta conține 70% carne de porc, însă modificarea ambalajului aduce după sine și o creștere a cantității de apă.
Pentru că vorbim despre un produs din categoria mezelurilor, acesta nu este recomandat a fi consumat în cantități mari.
„Varianta inițială a produsului avea ca prim ingredient carnea de porc (65%), pe locul doi fiind carnea de pasăre (5%). Total, 70%. Noul articol nu aduce vreo modificare a procentelor de carne. Așadar tot 65% carne de porc și tot 5% carne de pasăre. Prezența cărnii de pui în rețetă, transformă practic procentul de carne afișat pe eticheta frontală într-un mesaj de tip greenwashing. Aparent, informația afișată de Lidl este corectă. Avem 70% carne? Avem. Ce nu spune însă Lidl este componența celor 70 de procente. Denumirea produsului („Parizer de porc”) în asociere cu procentul de carne, duc invariabil cu gândul spre un conținut bazat exclusiv pe carne de porc și nicidecum spre un mix din carne de porc și carne de pui. Avem în față o nouă formă subtilă de manipulare de deciziei de cumpărare și, nu în ultimul rand, încă o pârghie generatoare de marja pentru retailer, dat fiind prețul mic al cărnii de pui”, notează brandprivat.ro.
Sursa foto: brandprivat.ro.