Comportamentul majorității cumpărătorilor online din România este dictat de postările văzute pe rețelele de socializare, arată Barometrul european e-shoppers 2019 realizat de GfK pentru compania de curierat DPD Group, lansat miercuri. Cele mai multe produse comandate online de consumatorii români sunt din categoria fashion.
82% dintre români aleg magazinul online în funcție de postările întâlnite pe rețelele de Social Media ale brandurilor, prietenilor și influencerilor. Aceasta este una dintre concluziile Barometrului european e-shoppers 2019 realizat de GfK pentru compania de curierat DPD Group.
Datele mai arată că 83% dintre românii care fac cumpărături pe internet postează feedback pe Facebook, Instagram sau YouTube despre ceea au cumpărat.
În medie, un român achiziționează aproximativ 35 de produse într-un an, iar cel mai des comandă cu smartphone-ul produse fashion (37%), beauty (35%) și electronice (33%).
Studiul privind comportamentul cumpărătorilor online mai arată că 77% dintre românii preferă să plătească cash, la livrare, în timp ce 33% dintre ei folosesc plata cu cardul, procent care, de altfel, crește de la an la an.
„Barometrele e-shoppers realizate în fiecare an de DPD Group la nivel european sunt instrumente foarte importante, care ne ajută să înțelegem mai bine nevoile clienților și să ne îmbunătățim continuu serviciile”, a declarat Elena Andrei, director de Marketing DPD România.
Potrivit studiului, românii sunt campioni europeni atunci când vine vorba de influența Social Media asupra deciziei de a face cumpărături online, iar cea mai mare pondere o are Facebook (93%, media europeană fiind 85%), urmată de YouTube (78%, media europeană e 72%), Instagram (41%, la o medie europeană de 51%), LinkedIn (20%, media europeană 17%) și Pinterest (19% – media europeană fiind 20%).
După achiziție, 83% dintre shopperii online români publică feedback pe Social Media (media europeană fiind de 78%). Românii fac recomandări prietenilor, colegilor, rudelor (62%, față de 44% media europeană) și comentează sau dau review-uri pe site-ul magazinului online și pe paginile proprii de Facebook sau Instagram (44%, față de 49% cât este media europeană).
Datele mai arată că reclamele online au un impact foarte mare asupra 82% dintre e-shopperii din România. În topul eficienței reclamelor se află cele din Social Media (44% față de 28% media europeană), din online – bannere (37%, media europeană fiind 25%), respectiv reclamele tradiționale (TV, presă, outdoor) – 30% față de 18% media europeană.
Aproape patru români din cinci (78%) folosesc un smartphone atunci când fac cumpărături online (cu mult peste media europeană, care este de 64%), iar 90% preferă livrarea acasă (față de 86% media europeană), 27% la oficiul poștal (variantă preferată de doar 17% din europeni), 22% la birou (13% media europeană), în vreme ce 12% preferă să folosească livrarea la automate (variantă preferată de doar 4% dintre europeni).
„Constatăm o tendință a creșterii preferințelor pentru alternativele la livrările acasă, pentru că în timpul zilei majoritatea celor care fac cumpărături online sunt la birou. O variantă din ce în ce mai populara este folosirea automatelor. Poți merge oricând să ridici sau să trimiți coletul și costă mai puțin.”, declară Karla Codrea, CEO DPD România.
Compania de curierat DPD România, parte a DPD Group, unul dintre cei mai importanți operatori de curierat expres din Europa, este activă pe piața locală din 2008, după preluarea Pegasus Courier. În prezent, se află printre primele companii de curierat rapid și coletărie din România, cu o acoperire de 100% a teritoriului național. Are peste 1.200 de angajați (inclusiv francizele), 47 depozite și 10 milioane de colete livrate anual, și efectuează livrări în toată Europa.