Prima pagină » Diverse » Cine este Mohammad Murad, vedeta emisiunii „Imperiul Leilor”, de la Pro TV

Cine este Mohammad Murad, vedeta emisiunii „Imperiul Leilor”, de la Pro TV

Cine este Mohammad Murad, vedeta emisiunii „Imperiul Leilor”, de la Pro TV

Afaceristul Mohammad Murad, proprietarul lanțului de hoteluri Phoenicia, se află printre jurații emisiunii „Imperiul Leilor” de la Pro TV, un „talent show” cu antreprenori care sunt și investitori în afacerile pe care le aleg.

Mohammad Murad este un om de afaceri libanez, care a venit în România în 1982 pentru a studia medicina, dar a ajuns să conducă un adevărat imperiu hotelier, cu 15 hoteluri, Phoenicia Hotels, cu un business în valoare de 90 de milioane de euro. Deține, cumulat, peste 2.300 de camere în 20 de hoteluri.

Se descrie ca fiind calculat și analizează fiecare idee înainte de a o implementa, iar pentru el contează foarte mult antreprenorii și dacă are chimie cu omul din spatele unei anumite idei.

„Țin întotdeauna cont de valorile morale și cele materiale. Le păstrez și respect pe fiecare în parte, le folosesc în proporție corectă și țin întotdeauna la latura umană a celor din jurul meu. Eu am ajuns om de afaceri fără să-mi dau seama, dar am ținut pasul. Mă consider ca un pictor, îmi place să pictez afacerile așa încât să fie pe placul tuturor, iar asta e ceea ce aștept și de la concurenți”, a declarat Mohammad Murad, pentru Pro TV.

Hotel Lido, proiectul de suflet al lui Mohammad Murad

În urmă cu un an, hotelul Lido, clasificat la patru stele plus, a fost redeschis după nouă ani în care a stat cu obloanele trase. Renovarea sa a cos­tat șase milioane de euro și lucrările au durat un an și jumătate, investiția aparținând lui Mohammad Murad, scrie newmoney.ro.

Acesta proiect s-a dovedit a fi unul de suflet pentru Mohammad Murad. „Când eram student și făceam practica la Colțea, tre­­ceam pe lângă Lido și admiram hotelul“, po­­ves­­tește Murad, mărturisind că se gândea încă din anii ’80 cum ar fi să aibă el o astfel de clădire.

Aces­­ta a încheiat un contract de în­chiriere pe 15 ani, cu drept de cum­părare, cu moștenitorii fostului proprietar, doctorul Constantin Angelescu, demnitar ro­mân în perioada in­­ter­­be­­li­­că și primul ambasador în Sta­­tele Unite al României Mari.

Inaugurat în 1930, hotelul a fost administrat în anii ’90 de frații Pă­­u­­nescu. În 2010, moștenitorii doctorului Angelescu l-au câștigat în instanță, iar clădirea a stat închis, până s-a găsit un investitor care să îl reno­­ve­­ze.

Murad a redus de la 125 la 115 numărul camerelor, a înlocuit toate instalațiile vechi cu unele mo­­derne, iar pentru a da impresia întoarcerii în pe­­ri­­oa­­da inter­­belică, a păs­trat fațada și casa liftului, care amin­­­­tesc de aerul Micului Pa­­ris. Numai că renovarea hotelului Lido nu este unica po­­ves­­te de acest fel din cei peste 20 de ani de ex­­pe­­riență ai lui Murad în industria ospitalității.

Mohammad Murad făcea primele investiții în hotelurile de pe litoralul românesc, în urmă cu aproape 25 de ani

În 1996, Mohammad Murad cumpăra un pachet de 51% din acțiunile hotelurilor Perla, Majestic și Select, în urma di­­vi­­­zării societății Mamaia SA.

„A fost un proiect cu foarte multe dis­­cu­­ții“, precizează Mohammad Murad, referindu-se și la faptul că nu a primit con­tractul de vân­­za­­re-cumpărare de la Mamaia SA. Era în plină perioadă de „nu ne vindem țara“, dar într-un final a reușit să obțină și documentele în cauză, cu aju­­torul seniorului ță­­ră­­nist Ion Diaconescu, pre­­șe­­dinte al Convenției Democrate la acea vreme, care l-a ajutat în demersurile sale admi­nistrative. „Era un om mo­­dest, fără pretenții. În scurt timp, am ajuns omul lui de casă“, mărtu­ri­sește omul de afaceri libanez, adău­­gând că îl oma­giază anual pe fostul lider țărănist prin intermediul fundației Omenia.

Odată intrat în posesia actelor, a început și mo­dernizarea celor trei hoteluri, dar trep­­tat.

Mohammad Murat a introdus „bufetul suedez” pe litoralul românesc

Odată intrat în acest business, Murad a decis să introducă un serviciu pe care restaurantele românești de la malul Mării Negre nu-l aveau: bufetul suedez la micul dejun.

Primul test a avut loc în sezonul din 1998, la Hotel Perla, după ce di­rec­torul de atunci al hotelului respinsese ideea, avertizându-l că, astfel, riscă falimentul. Iar primul test a fost un eșec…

„Era o dimi­­nea­­ță de luni, când am făcut primul bufet suedez. Eu stăteam la un aragaz în fața mesei și fă­ceam omletă. Printre clienți, se afla un grup de mineri care veniseră la mare cu bi­lete obținute prin sindicat. Au protestat imediat ce au văzut mesele întinse”, își amintește omul de afaceri.

„Nu am plătit să ve­­nim la mare să ne servim singuri“, spuneau primii clienții puși față în față cu acest nou serviciu.

Ulterior, a încercat bufetul suedez și la prânz, tot la Hotel Perla. Aceștia au fost pașii premer­­gă­tori introducerii all inclusive, Murad fiind recunoscut ca primul hotelier care a implementat acest sistem pe litoralul românesc.

Omul de afaceri recunoaște că, pentru dezvoltarea businessului pe litoral, s-a inspirat din modelele similare din Liban, care este considerată țara arabă cu cele mai ridicate standarde în servicii, în special în alimentație publică.

Ceilalți investitori ai show-ului de pe Pro TV sunt Dragoș Petrescu (acționar City Grill), Daniela Marișcu (CEO și acționar al unei companii care construiește piscine), Cristian Onețiu (om de afaceri cu business-uri în valoare de peste 100 de milioane de euro), Monica Cadogan (fondatoarea Vivre).

Emisiunea a avut premiera pe 12 februarie, show-ul fiind difuzat în fiecare miercuri, la ora 20.30.

FOTO & VIDEO: Pro TV