Săptămân trecută, a debutat la Pro TV emisiunea „Imperiul Leilor” de la Pro TV, un „talent show” cu un juriu format din cinci antreprenori, care sunt totodată și investitori în afacerile pe care le aleg.
Cine sunt cei 5 investitori de la emisiunea „Imperiul Leilor”, transmisă de Pro TV
Cristian Onețiu (om de afaceri cu business-uri în valoare de peste 100 de milioane de euro);
Dragoș Petrescu (acționar City Grill);
Daniela Marișcu (CEO și acționar al unei companii care construiește piscine);
Afaceristul libanez Mohammad Murad (proprietarul lanțului de hoteluri Phoenicia);
Monica Cadogan (fondatoarea Vivre).
1) Cristian Onețiu
Cristian Onețiu este un om de afaceri de succes, prezent în Top 500 Forbes, conduce două companii inovatoare pe piața românească: Life Care Corp și BioLogistic.
A avut încredere, încă de la început, în potențialul ideilor sale și a riscat totul pentru ca acestea să devină realitate. A vândut cele două apartamente pe care le deținea familia sa, dar acum are business-uri în valoare de peste 100 de milioane de euro.
„Decizia de a mă implica în acest format și în această emisiune este pentru mine o continuare firească a ultimilor ani în care am susținut sute de antreprenori în programe de mentorat, atât personal, cât și la distanță. În următoarea perioadă îmi propun să fiu mult mai mult implicat ca investitor în afaceri ce au potențial internațional. Sunt foarte încântat că există o astfel de emisiune în România pentru că este nevoie de o educație antreprenorială, a managementului banilor și de construire a unui plan de afaceri. Mi se pare, de asemenea, extraordinar că această emisiune promovează și aduce în zona de televiziune, într-un format de entertainment, aceste valori care dezvoltă spiritul antreprenorial, cu accent pe construirea de planuri de proiecte funcționale în afaceri, atribute esențiale ale unui om adaptat, în ziua de azi”, a spus Cristian Onețiu, pentru Pro TV.
2) Dragoş Petrescu
Dragoș Petrescu a intrat în afaceri prin a vinde ziare în Piața Universității, iar acum acum conduce cel mai mare lanț de restaurante și cafenele din România: City Grill.
Doar anul trecut, a înregistrat o cifră de afaceri de 40 de milioane de euro.
“Am ajuns antreprenorul de astăzi cu multă muncă și, mai ales, curaj în business și în luarea deciziilor. Până să investesc timp și energie în compania pe care o am acum, am încercat și am avut curaj să mă implic în multe domenii: de la tarabe în piețe, în care expuneam peste 200 de produse, și până la conducerea unui restaurant american de tip fast food în programul de franciză. Sunt un om al oamenilor și investesc timp și încredere în ei.”, a spus Dragoș Petrescu, pentru Pro TV.
3) Daniela Marişcu
Daniela Marișcu are 39 de ani și este CEO și acționar Aqua Azur, companie care se ocupă de proiectarea și construirea de piscine premium și aqua parcuri.
Cu un portofoliu de peste 5 hectare de piscine și peste 10 kilometri de tobogane acvatice construite, Daniela creează viitorul bucuriei prin partenerii francizați oriunde în Europa de Sud-Est.
De asemenea, fiind pasionată de domeniul IT, dar și pentru că înțelege nevoia de confidențialitate și securitate a oamenilor, investește în YooSend, aplicație de cloud care concurează la nivel mondial cu cele mai cunoscute aplicații de acest tip din industrie.
Se descrie ca fiind ambițioasă, determinată și în același timp cu zâmbetul mereu pe buze și o privire caldă, plină de încredere.
“Înainte de orice plan de business, oamenii sunt cea mai importantă resursă în afaceri, așa că de-abia aștept să îi cunosc pe concurenți, să văd ce idei au, să mă cucerească prin entuziasmul lor și cu pasiunea pe care o au pentru ceea ce fac. Atunci când mi-am început drumul ca antreprenor, am avut o idee simplă, dar completată de o dorință de a face mereu mai mult, de a mă provoca singură la orice pas. Este un mic secret al succesului, așa că vreau să văd această determinare și la cei care își doresc ca visul lor să fie finanțat în emisiune.”, a spus Daniela Marișcu, pentru sursa citată.
4) Mohammad Murad
Mohammad Murad este un om de afaceri libanez, care a venit în România în 1982 pentru a studia medicina, dar a ajuns să conducă un adevărat imperiu hotelier, cu 15 hoteluri, Phoenicia Hotels, cu un business în valoare de 90 de milioane de euro. Deține, cumulat, peste 2.300 de camere în 20 de hoteluri.
Se descrie ca fiind calculat și analizează fiecare idee înainte de a o implementa, iar pentru el contează foarte mult antreprenorii și dacă are chimie cu omul din spatele unei anumite idei.
“Țin întotdeauna cont de valorile morale și cele materiale. Le păstrez și respect pe fiecare în parte, le folosesc în proporție corectă și țin întotdeauna la latura umană a celor din jurul meu. Eu am ajuns om de afaceri fără să-mi dau seama, dar am ținut pasul. Mă consider ca un pictor, îmi place să pictez afacerile așa încât să fie pe placul tuturor, iar asta e ceea ce aștept și de la concurenți”, a declarat Mohammad Murad, pentru Pro TV.
Hotel Lido, proiectul de suflet al lui Mohammad Murad
În urmă cu un an, hotelul Lido, clasificat la patru stele plus, a fost redeschis după nouă ani în care a stat cu obloanele trase. Renovarea sa a costat șase milioane de euro și lucrările au durat un an și jumătate, investiția aparținând lui Mohammad Murad, scrie newmoney.ro.
Acesta proiect s-a dovedit a fi unul de suflet pentru Mohammad Murad. „Când eram student și făceam practica la Colțea, treceam pe lângă Lido și admiram hotelul“, povestește Murad, mărturisind că se gândea încă din anii ’80 cum ar fi să aibă el o astfel de clădire.
Acesta a încheiat un contract de închiriere pe 15 ani, cu drept de cumpărare, cu moștenitorii fostului proprietar, doctorul Constantin Angelescu, demnitar român în perioada interbelică și primul ambasador în Statele Unite al României Mari.
Inaugurat în 1930, hotelul a fost administrat în anii ’90 de frații Păunescu. În 2010, moștenitorii doctorului Angelescu l-au câștigat în instanță, iar clădirea a stat închis, până s-a găsit un investitor care să îl renoveze.
Murad a redus de la 125 la 115 numărul camerelor, a înlocuit toate instalațiile vechi cu unele moderne, iar pentru a da impresia întoarcerii în perioada interbelică, a păstrat fațada și casa liftului, care amintesc de aerul Micului Paris.
5) Monica Cadogan
Monica Cadogan este CEO al companiei Vivre, cel mai mare brand de home-deco din sud-estul Europei. În cei 7 ani de la lansarea companiei, ea a reușit să construiască un business de succes în nouă țări din sud-estul Europei, printre care se află Bulgaria, Ungaria, Croația și Polonia.
Monica are patru copii, dar combină lejer rolul de mamă și cel de lider în afaceri. Crede despre ea că este un maratonist și are talentul de a demonstra că nimic nu e imposibil atunci când ai un plan și îți dorești cu adevărat să îl duci la capăt. Televiziunea este o nouă provocare pentru Monica, pe care o acceptă cu brațele deschise.
De altfel, în emisiune, este antreprenorul urmărește modelele de business care au potențial de a trece granițele țării, la fel cum a făcut și propria companie.
„Când vorbim despre un business de succes, nu există idei bune sau rele, există doar planul potrivit, pe care trebuie să îl construiești și să îl duci la bun sfârșit. Un antreprenor trebuie să fie asemenea unui alergător de cursă lungă, adică să fie pregatit atât mental, cât și fizic pentru maratonul învățării. Pentru mine participarea la Imperiul Leilor vine la pachet cu mult entuziasm. Cât despre misiunea mea, pot spune că sunt gata să demonstrez că nimic nu este imposibil!”, a declarat Monica Cadogan, pentru postul de televeziune care difuzează „Imperiul Leilor”.
Emisiunea a avut premiera pe 12 februarie, show-ul fiind difuzat în fiecare miercuri, la ora 20.30.