CREDITE. Cu ce poate ajuta factorul poștal când vine vorba de ratele la bănci. Nu este neapărată nevoie de înștiințarea de plată
Factorul poștal poate încasa direct de acasă ratele pe care românii le au la IFN-urile și băncile aflate pe lista Poștei Române.
„În baza protocoalelor semnate, instituţiile financiar-bancare şi nebancare partenere pun la dispoziţia Poştei Române informaţiile referitoare la titularii de împrumut, cum ar fi numele şi prenumele clientului, suma de plată, CNP-ul acestuia, adresa de domiciliu, seria şi numărul contractului de împrumut etc.”, menționează sursa citată.
Pentru a definitiva procesul, datornicii nu au nevoie de altceva decât de înștiințarea de plată sau de formularul tipizat de depunere numerar pe care poștașul îl va avea cu el.
Plata ratelor la bănci mai poate fi făcută de titularii de credit și prin intermediul oficiilor poștale sau subunităților poştale din toate cele peste 5.000 de puncte de lucru din reţeaua poştală naţională.
De ajutor le va fi același serviciu de încasare în numerar a ratelor, denumit Total Collect Home, a anunțat sursa citată printr-o informare transmisă Gândul.ro.
Cum va încasa factorul poștal ratele la bănci
Potrivit precizărilor Poștei Române, serviciul Total Collect Home presupune ca titularul de împrumut să prezinte factorului poştal înştiinţarea de plată primită de la bancă, cu partea detaşabilă prevăzută cu cod de bare.
În cazul în care acest document nu este disponibil, datornicul îi poate solicita angajatului Poștei Române un formular tipizat de depunere numerar, pe care îl va completa cu toate informaţiile de identificare a operaţiunii (nume, prenume, cont, sumă depusă).
Titularul creditului va primi din partea factorului poştal o chitanţă care atestă achitarea ratei.
„Este cunoscut faptul că, dintre ţările europene, România este una dintre cele mai slab bancarizate, ceea ce înseamnă că, în acest sector, cultura de profil trebuie mult îmbunătăţită”.
„Astfel, Poşta Română îşi exprimă deschiderea faţă de întreg sectorul bancar, punându-şi la dispoziţie atât infrastructura, cât mai ales resursa umană pentru intermedierea produselor bancare.
„Ne exprimăm disponibilitatea, în continuare, de a semna noi protocoale cu jucători importanţi din sectorul bancar, contribuind astfel la sporirea gradului de bancarizare în societatea românească, venind totodată în întâmpinarea clienţilor noştri persoane fizice”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al furnizorului de servicii poștale.
Gradul de îndatorare a românilor
În primele nouă luni ale anului trecut, românii aveau o datorie totală de aproximativ 160,7 mld. lei, în creştere cu 7% faţă de aceeaşi perioadă din 2018.
Majorarea semnalată în raportul asupra stabilităţii financiare realizat de BNR a fost influenţată de majorarea creditării bancare, în special a celei ipotecare. Aceasta reprezintă cea mai mare parte a îndatorării populaţiei.
„Contribuţia cea mai importantă la această evoluţie a fost generată de creşterea creditului ipotecar (9,7%), şi într-o mai mică măsură, cea a creditului de consum (5,9%)“, se menționează în document.
Creditul imobiliar acordat populaţiei s-a menţinut la un nivel important şi a continuat tendinţa ascendentă din ultimii ani.
La finele lunii septembrie a anului trecut, creditul imobiliar cumula o valoare de circa 90 miliarde lei şi a reprezentat 67% din volumul expunerilor totale la nivelul sectorului, conform anunțului băncii centrale.