Cum a trimis BOOKING peste 20 de turiști la o adresă greșită. Reacția proprietarilor când au văzut oamenii la ușa lor
Neprevăzute pot fi situațiile în care ajungi după o rezervare pe Internet pentru cazare. Dar să ajungi la o adresă greșită pe care ți-o dă platforma Booking, asta-i chiar culmea!
Și, totuși, mai multe persoane fix asta au pățit.
Ce s-a întâmplat
Peste 20 de turiști au dat năvală la ușa unei familii din Plumstead, sud-estul Londrei, fiind îndrumați pentru cazare la respectiva locație de Booking. Potrivit rezervării făcute, fiecare trebuia să se cazeze acolo, spre uluiala proprietarilor, care în primele momente nu înțelegeau ce vor oamenii de la ei.
Într-un final, realizând greșeala, Karin Arsenius și familia sa i-a ajutat pe fiecare în parte să își găsească un alt loc de cazare. Totodată, ei au luat și măsuri împotriva platformei de rezervări online.
Ulterior, platforma Booking de și-a prezentat scuze de la turiștii induși în eroare, eliminând locuința respectivă din lista proprietăților ce pot fi închiriate.
Karin Arsenius (37 de ani) a povestit pentru BBC că, în ultimele 30 de zile, la ușa ei au venit turiști din Canada, Algeria, SUA și India. La mijloc ar fi fost un cod poștal greșit al străzii, care a dus mulți oameni în situația de a-și rata complet vacanța.
Un caz mai aparte a fost cel al unor studente care nu avea unde să se ducă și pe care femeia le-a primit în casă, oferindu-le găzduire peste noapte.
„Nu aveau unde să meargă. Am încercat toate hotelurile locale, dar totul era rezervat. Nu era nimic gratuit, așa că în cele din urmă am spus «nu ne simțim confortabil să vă lăsăm să ieșiţi noaptea, așa că hai să facem niște paturi în sufragerie și puteţi sta aici».
Dar nu ar fi trebuit să se ajungă niciodată atât de departe. Ar fi trebuit să se rezolve”, a povestit Karin pentru BBC.
„Această familie a încercat să ne ajute, dar noi încă așteptăm banii de la Booking. Sunt o mare corporație. Ar trebui să își permită să angajeze câțiva oameni”, s-a plâns Sabrina, una dintre victime.
O situație „cu adevărat teribilă”
Expert în dreptul consumatorilor, Lisa Webb a descris situația ca fiind „cu adevărat teribilă”.
„Booking trebuie să facă fiecare pas pe care îl are în arsenalul său pentru a se asigura că, în primul rând, dacă se întâmplă asta, oamenii sunt protejați, oamenii primesc despăgubiri, dar în al doilea rând că aceste escrocherii nu pot apărea pe platforma lor. Escrocii vor viza indivizi în orice mod posibil iar ei sunt oameni foarte lipsiți de scrupule. Trebuie să existe controale, totuși, pentru a ne asigura că nu se poate întâmpla”, a spus Lisa Webb.
Din păcate, acesta nu este un caz singular.
În 2022, o femeie din Londra a pățit același lucru, raportând în câteva rânduri că mai mulți turiști au ajuns la ușa ei având rezervări făcute pe Booking.
„Avem o serie de măsuri de securitate robuste, dar în cazuri foarte rare în care poate exista o problemă cu o anumită proprietate, o investigăm întotdeauna imediat.
Putem confirma că această proprietate a fost eliminată complet de pe site-ul nostru și toți clienții afectați au fost contactați de un membru al echipei noastre de suport pentru clienți pentru a-și cere scuze și pentru a oferi orice ajutor necesar în legătură cu rambursări, relocari și taxe suplimentare și, bineînțeles, ne extindem echipa.
Sincere scuze proprietarilor!”, a comunicat Booking, potrivit BBC.