Prima pagină » Diverse » De ce țin STEWARDESELE mâinile sub coapse de fiecare dată când decolează și aterizează avionul

De ce țin STEWARDESELE mâinile sub coapse de fiecare dată când decolează și aterizează avionul

De ce țin STEWARDESELE mâinile sub coapse de fiecare dată când decolează și aterizează avionul

Cine a călătorit cu avionul este imposibil să nu fi remarcat poziția pe care o au stewardesele de fiecare dată când aeronava decolează și aterizează. Este un comportament tipic pe care însoțitoarele de bord îl respectă atât în timpul îmbarcării, cât și pe durata zborului.

Mulți pasageri se întreabă ce-i cu poziția aia, care poate părea puțin ciudată.

Însoțitoarele de bord și protocoalele ce trebuie respectate

Există, însă, o explicație, iar aceasta ține de protocoalele care există la fiecare companie de transport aerian. Vorbim despre primirea pasagerilor la bord, verificarea centurilor de siguranță și, bineînțeles, aterizarea, după cum arată libertatea.ro.

Pe lângă protocoalele menționate, mai există un aspect sesizat, anume că stewardesele stau într-o anumită poziție, cu mâinile sub coapse, ori de câte ori avionul decolează, ca și la aterizare.

Ele se așează pe așa-numitele scaune de săritură ale avionului, iar motivele pentru care fac asta sunt cât se poate de bine întemeiate, din rațiuni ce țin de siguranța zborului.

În plus, această poziție este inclusă pe lista procedurilor specifice de urmat în caz de urgență. Pare un gest simplu, dar însoțitoarele de bord știu că trebuie să respecte poziția de așezare pe scaun, scrie și publicația Irish Mirror.

Poziția respectivă a fost denumit „bracing”, care într-o traducere aproximată ar însemna „poziție de sprijin”.

Ce presupune poziția de sprijin

Astfel, înainte de decolarea avionului, stewardesele merg în spate și se așează pe scaune înalte pliabile („scaune de săritură”). De obicei, aceste scaune sunt poziționate cu fața către pasageri. După ce cuplează centura de siguranță, însoțitoarele de bord își pun palmele sub picioare, cu degetul mare de la fiecare mână ținut strâns, spre pumn. Brațele sunt lipite de corp, iar picioarele stau în unghi drept, cu tălpile lipite de podea.

În toate ghidurile de siguranță se recomandă această poziție, „bracing”.

Stând astfel, corpul rămâne într-o postură cât mai rigidă și, în unui impact neașteptat dorit, va fi cât mai puțin afectat. În plus, însoțitoarele de bord vor putea să își mențină echilibrul și stabilitatea chiar dacă aeronava va avea mișcări bruște și puternice.

Rolul stewardeselor într-un avion este capital, ele fiind singurele persoane școlite să intervină pentru salvarea de vieți omenești în caz de nevoie, punctează și cotidianul heute.at.

Autor
Marius Olaru este un jurnalist cu experienta, care a debutat in presa scrisa din Romania in anul 2000. De-a lungul carierei, a colaborat cu mai multe publicatii, atat din presa scrisa, cat si online, ... vezi toate articolele