DECIZIE. Nestlé a încălcat marca Impossible Burger, înregistrată în Uniunea Europeană. Nestlé a fost somată să-și retragă produsele
Nestlé va înceta comercializarea burgerilor din plante ca fiind „incredibilă” în Europa, după ce o instanță olandeză a constatat că utilizarea cuvântului încalcă o marcă comercială Impossible Foods.
Curtea de district de la Haga, săptămâna trecută, a decretat o decizie în favoarea startup-ului american, care se pregătește să lanseze imposibilul Burger în Europa, arată documentele judecătorești, citate de CNN Business.
Potrivit unei hotărâri preliminare, Nestlé a încălcat marca Impossible Burger, înregistrată în Uniunea Europeană anul trecut, numind produsul său Incredible Burger. Instanța a spus că cuvintele „imposibil” și „incredibil” sună și apar similare, iar suprapunerea ar putea confunda clienții.
Nestlé (NSRGF) a primit patru săptămâni pentru a-și retrage produsele „incredibile” de la comercianții cu amănuntul sau pentru a face față celor 25.000 EUR (27.700 USD) pe zi, amenzi pentru fiecare dintre cele 10 companii filiale implicate în acest caz.
„Suntem dezamăgiți de această hotărâre provizorie, deoarece credem că oricine ar trebui să poată folosi termeni descriptivi, precum„ incredibil „, care explică calitățile unui produs”, a spus Nestlé într-un comunicat. „Desigur, vom respecta această decizie, dar, în paralel, vom depune o cale de atac”, a adăugat acesta.
Nestlé a spus că se pregătește să lanseze o nouă rețetă de burger folosind descriptorul „Sensational”
Nestlé a spus că se pregătește să lanseze o nouă rețetă de burger folosind cuvântul „Sensational”. Acesta va aplica acest nume tuturor produselor care au folosit anterior cuvântul „Incredibil” în Europa, inclusiv pateul său de carne de imitare, care devine „Burgerul senzațional”. Compania folosește brandul Awesome Burger în Statele Unite.
Consumul în creștere de proteine pe bază de plante a atras producătorii consacrați de produse alimentare, cum ar fi Nestlé, în lupta pentru cota de piață, permițând în același timp nou-veniților precum Impossible Foods and Beyond Meat (BYND) să se extindă rapid. Imposible Foods a asigurat aproximativ 500 de milioane de dolari în finanțare proaspătă în martie, în semn că investitorii pariază că trendul este aici pentru a rămâne. Lipsa de carne în Statele Unite legate de perturbarea cauzată de pandemia coronavirusului a determinat consumul de înlocuitori de carne și mai mare.
Nestlé a negociat cu Impossible Foods în vara anului 2018 un posibil acord de licență
Nestlé s-a apropiat de Impossible Foods în vara anului 2018 pentru a negocia un posibil acord de licență cu privire la Impossible Burger, potrivit hotărârii, care a menționat declarațiile legale făcute de Impossible Foods.
Gigantul alimentar global a anunțat lansarea incredibilului burger în timp ce aceste negocieri erau încă în desfășurare, ridicând suspiciunea că încearcă să „boicoteze lansarea cu succes” a Imposibilului Burger în Europa, a constatat instanța.
Nestlé, care a căutat anterior să declare invalidă marca imposibilă Burger, și-a lansat Incredible Burger în Europa în aprilie 2019 sub brandul său Garden Gourmet. Aceasta a fost urmată de lansarea din septembrie a Awesome Burger în Statele Unite. Potrivit hotărârii, Impossible Foods a scris că Nestlé SUA în ianuarie 2019 a fost avertizată că încalcă marca comercială American Impossible Burger.
Startup-ul american a depus decizii similare împotriva Nestlé în instanțele regionale germane, dar le-a retras după ce instanțele le-au spus că nu vor fi acordate.
Imposible Foods a declarat că aplaudă eforturile de a dezvolta produse pe bază de plante, dar nu vrea ca consumatorii să fie confunzi. „Suntem recunoscători că instanța a recunoscut importanța mărcilor noastre comerciale și a susținut eforturile noastre de a ne proteja marca împotriva incursiunii de la un gigant multinațional puternic”, a declarat Dana Wagner, ofițerul juridic principal.