DEZINFORMARE INTERZISĂ. YouTube a interzis orice conținut „nefondat” din punct de vedere medical

Publicat: 23 04. 2020, 11:04
Sursă FOTO Unsplash.com/ caracter ilustrativ

YouTube a interzis orice conținut legat de coronavirus care contrazice direct sfaturile Organizației Mondiale a Sănătății (OMS).

Serviciul deținut de Google spune că va înlătura tot ceea ce consideră „nefondat din punct de vedere medical”, transmite BBC.

Șeful executiv, Susan Wojcicki, a declarat că gigantul mass-media dorește să șteargă „dezinformarea pe platformă”.

Această mișcare are ca scop să interzică teoriile conspirației care leagă în mod fals rețelele Covid-19 de 5G.

Wojcicki a făcut observațiile miercuri în timpul primului său interviu de când a început blocarea globală a coronavirusului.

„Oamenii spunând:„ Ia vitamina C, ia turmeric, te vom vindeca ”, acestea sunt exemple de lucruri care ar fi o încălcare a politicii noastre”, a spus ea pentru CNN.

„Orice ar merge împotriva recomandărilor Organizației Mondiale a Sănătății ar fi o încălcare a politicii noastre.”

Wojcicki a adăugat că YouTube a înregistrat o creștere de 75% a cererii de știri din surse „autoritare”.

Săptămâna trecută, Facebook a anunțat utilizatorii care au citit, vizionat sau împărtășit informații false despre Covid-19 vor primi o alertă pop-up prin care îi îndeamnă să viziteze site-ul OMS.

Între timp, serviciul de mesagerie deținut de Facebook WhatsApp a oprit utilizatorii să trimită mesaje deja partajate de mai mult de patru ori de comunitatea mai largă la mai multe chat-uri simultan.

Interes uman

Unii dintre cei mai mari editori de știri din Marea Britanie, inclusiv Daily Telegraph și The Guardian, au criticat Google pentru că nu a fost transparent în ceea ce privește abordarea sa de filtrare a reclamelor alături de conținutul legat de coronavirus, potrivit Financial Times.

Mărcile folosesc filtre pentru lista neagră pentru a preveni difuzarea anunțurilor alături de povești, inclusiv cuvinte cheie precum „coronavirus” și „pandemie”.

Astfel de filtre sunt deja utilizate pe scară largă, pentru a evita apariția anunțurilor producătorilor de mașini lângă povești despre accidente rutiere, de exemplu.

Se estimează că blocarea publicitară a cuvintelor cheie ar putea costa industria de ziare din Marea Britanie 50 milioane de dolari (40 de milioane de lire sterline) în următorul an.

Iar ministrul digital John Whittingdale a discutat problema cu editori și agenții de publicitate la începutul acestei luni.

Google a declarat pentru Financial Times că a fost „în continuu discuții cu privire la modul în care poate ajuta industria în această perioadă dificilă”.