Sute de oameni au rămas blocaţi pe Aeroportul Henri Coandă din Otopeni. Mai multe zboruri au fost amânate din cauza unor defecțiuni.
Cel puțin 14 zboruri prezintă întârzieri semnificative, din cauza unor defecțiuni la aeronave.
„Sunt două avioane defecte pe aeroportul Otopeni acum. Este vorba de cel care trebuia să plece la Cluj la 18:40 şi cel care trebuia să plece spre Iaşi, care trebuia să decoleze la 18:20. Se lucrează pentru a fi reparate aceste avioane. Ni s-a transmis că ar fi vorba de defecţiuni uzuale. Sunt în jur de 300 de pasageri care aşteaptă acum. S-ar putea să fie întârzieri pentru mai multe aeronave TAROM. Se încearcă o rotaţie a acestora şi sunt întârziate mai multe avioane TAROM acum. Avionul de Munchen trebuia să plece la 17:55, dar se estimează că va pleca la ora 19:25. Cel de Timişoara trebuia să plece la 18:54, iar estimarea este de 20:40”, arată Antena 3.
La terminalul plecări, aeronavele TAROM care ar fi trebuit să plece spre Timișoara, Cluj-Napoca și Munchen nu au mai decolat. Probleme au și cursele Wizz Air spre Birmingham, Sheffield, Torino, Blue Air spre Bruxelles, KLM și Air France spre Timișoara și Cluj-Napoca.
Întârzierile sunt de cel puțin două ore pentru avioanele TAROM defecte. Se pare că sunt implicate două aeronave.
Situația la terminalul sosiri, de asemenea, este cu probleme. Zborurile Air Baltic și TAROM de la Paris au întârzieri mari, la fel ca cel al Wizz Air de la Dortmund.
Panoul cu lista întârzierilor o puteți analiza pe site-ul oficial al aeroportului Otopeni.
În prezent, TAROM are 29 de avioane, după ce în perioada 2017-2020 în flota sa au intrat mai multe aeronave Boeing și ATR.
„Pe partea de uniformizare a flotei vor rămâne cu ATR și Boeing. O să rămână undeva la 17 aeronave cu uniformizare, ceea ce reduce mult costurile. Asta a fost o mare problemă a TAROM: să opereze 3 tipuri de aeronave”, a arătat ministrul Transporturilor în luna mai.
În prezent TAROM are undeva la 1.440 de salariați, însă ținta este ca operatorul aeriană să rămână doar 1000 de angajați.
„TAROM are un plan de restructurare care a fost discutat și la Comisia Europeană, care implică și reducerea de personal. E un consultant extern care îi ajută, deci optimizare pe partea de costuri și companie mai suplă și eficientă. TAROM nu a mai fost eficientă de 10-15 ani. Pandemia a fost ultima lovitură, ca să spun așa, pentru această companie. Acest plan este destul de bine pus la punct, implică o injecție de capital din partea statului, și vede compania pe profit în 2024-2025”, a mai declarat Cătălin Drulă.