Drumul din România unde se ASCUNDEAU cei mai mulți tâlhari. Azi este una dintre cele mai aglomerate șosele din România
Majoritatea șoferilor din România au trecut ore pe Valea Prahovei pentru a ajunge la munte. În timpul vacanțelor și sărbătorilor, drumul este plin de mașini, iar mașinile circulă bară la bară. Însă, pe vremuri, oamenii se temeau că vor fi jefuiți, așa că nu mergeau niciodată pe această rută.
Zona împădurită de pe Valea Prahovei, unde se află în prezent orașul Sinaia, nu a fost locuită până în secolul al XVII-lea. Pădurea virgină a fost locuită în primul rând de călugări.
Orașul și-a dat denumirea după o mănăstire. Spătarul Mihai Cantacuzino a călătorit la Mănăstirea Sfânta Ecaterina din peninsula Sinai și a adus denumirea acolo. Între 1690 și 1695, Spatarul a construit și mănăstirea.
În acele vremuri, Valea Prahovei, astăzi cunoscută tuturor turistilor, era doar o potecă. Până când a căzut prima zăpadă, drumul nu putea fi folosit. Poteca a început să fie lărgită în jurul anului 1700, ca un drum special pentru căruțe. Etapa a durat aproape 150 de ani. În timpul războiului ruso-austro-turc (1736–1739), austriecii au folosit drumul și l-au lărgit pentru a ajunge mai repede la București.
Cu toate acestea, tâlharilor ascunși în munți le-a fost greu să treacă drumul. Relieful accidentat a fost un alt motiv pentru care mulți oameni nu aveau curajul să treacă pe acolo.
Cum a fost construit drumul care încă funcționează în prezent?
În urmă cu 250 de ani, drumul trecea prin albia râului Prahova de 21 de ori, făcând o curbă zigzag de pe un povârniș pe altul. Pentru cei care mergeau pe drum, nu a fost deloc plăcut.
În 1851, domnitorul Barbu Știrbei a vizitat Telega și Câmpina și a inspectat lucrările de pe șosea, potrivit fanatik.ro. În plus, domnitorul l-a angajat pe inginerul francez Lalanne pentru moșia Câmpina. În cele din urmă, a decis că albia râului Prahova nu va mai fi utilizată ca mijloc de transport între Comarnic și Sinaia. Mai degrabă, a ales să fie săpat de-a dreptul în versantul din dreapta, așa cum a fost până acum.
Un pas semnificativ către modernizare a fost construirea căii ferate Ploiești-Brașov. În zilele noastre, zeci de mii de mașini trec zilnic pe Valea Prahovei, acest număr crescând în weekend-uri și sărbători.