Eugen Tomac: „Câte un POLIȚIST în fiecare şcoală din România!”
Este evident faptul că una dintre problemele majore cu care se confruntă România este scăderea dramatică a nivelului de ordine şi disciplină din şcoli. Orice părinte este îngrijorat de două fenomene profund nocive, care se alimentează reciproc şi care sunt scăpate de sub control: violenţa şi traficul de droguri.
Doar o minune a făcut să nu ne confruntăm cu tragedii precum cele recente din Serbia sau ceea ce vedem aproape săptămânal că se întâmplă în Statele Unite ale Americii.
Tomac, despre ordine și disciplină în școli
Problema există însă dat fiind numărul relativ mare de cazuri în care elevi au fost găsiţi ca fiind purtători de arme albe. Este o speculaţie credibilă că, dacă elevul care a atacat o profesoară la liceul Ion Creangă din Capitală avea, în loc de cuţit, o armă de foc, puteam să ne trezim cu o tragedie comparabilă cu cea din Serbia.
„Ar trebui să existe un protocol între Ministerul Afacerilor Interne (MAI) şi Ministerul Educaţiei în aşa fel încât să existe un poliţist arondat fiecărei şcoli din România. Aşa cum existau pe vremuri sectorişti (poliţişti de proximitate), aşa să existe câte un agent care să meargă în şcoli. Acesta poate să culeagă informaţii în timp real, să descurajeze fenomenul infracţional şi să transmită un mesaj clar de siguranţă şi pentru cadrele didactice, şi pentru elevi. Ideea nu este să transformăm cadrele didactice în poliţişti, ci să-i folosim pe oamenii pregătiţi pe care MAI îi are pentru a rezolva problema violenţei şi traficului de droguri din şcolile din România. Colaborarea dintre şcoli şi poliţie se poate stabili legal chiar în pachetul legislativ privind Educaţia care se află acum în dezbatere parlamentară în România”, a declarat preşedintele Partidului Mişcarea Populară, europarlamentarul Eugen Tomac.
Prezenţa acestor poliţişti în şcolile din România nu ar afecta în niciun fel buna desfăşurare a actului educaţional şi nici nu ar fi de natură să lezeze în vreun fel drepturile şi libertăţile de care se bucură elevii sau cadrele didactice. Din contră, o asemenea măsură nu ar face decât să garanteze un climat de siguranţă. Acest demers ar necesita, în mod clar, fonduri suplimentare şi o creştere a numărului angajaţilor din Poliţie, dar PMP consideră că se poate găsi un consens politic în acest sens pentru asigurarea resurselor necesare. „Abia în momentul în care şcolilor le va fi redat rolul educaţional, nu doar de instituţii unde parcăm copiii şi îi lăsăm să facă ce vor, vulnerabili în faţa unor elemente nocive, vom putea să avem un fundament solid pentru o reformă a învăţământului. Garantat, dacă această propunere a PMP ar fi implementată, nu am mai avea cazuri precum cele de la Ion Creangă sau de la Brebu din Prahova, unde o profesoară a fost batjocorită de propriii elevi. O astfel de măsură este congruentă cu ideea de prevenţie şi descurajare a unor fapte antisociale”, a concluzionat Eugen Tomac.