Prima pagină » Diverse » EXCLUSIV. LICITAȚIE SUSPECTĂ pentru achiziția de măști în valoare de aproape 8 milioane €/ Anunțul licitației a fost făcut la ora 9 dimineața, iar ofertele deschise la ora 14! Printre participanți și societatea care oferă servicii de curățenie pentru Aeroportul Otopeni

EXCLUSIV. LICITAȚIE SUSPECTĂ pentru achiziția de măști în valoare de aproape 8 milioane €/ Anunțul licitației a fost făcut la ora 9 dimineața, iar ofertele deschise la ora 14! Printre participanți și societatea care oferă servicii de curățenie pentru Aeroportul Otopeni

Oficiul Naţional pentru Achiziţii Centralizate (O.N.A.C.) a organizat azi o licitație suspectă, pe repede înainte, pentru achiziția de măști de protecție de tip FFP2, miza fiind una de aproape 8 milioane €. Practic, anunțul licitației a apărut marți dimineață, la ora 09.00, iar participanților li s-a cerut să depună ofertele (e vorba despre multe documente, poate sute!) până la ora… 14.00, în aceeași zi. Adică în decurs de numai 5 ore. Procedura de atribuire este „negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare”. Inițial, ONAC a lansat invitație de participare pentru trei firme, însă pe ultima sută de metri au mai apărut doi ofertanți, printre care S.C. Clean Prest Activ SRL, firmă care a oferit servicii de curățenie pentru Aeroportul Internațional „Henri Coandă”.

Gândul.ro vă prezintă în exclusivitate documentul.

În Procesul verbal de deschidere a ofertelor se menționează că este „încheiat astăzi, 07.04.2020, cu ocazia deschiderii ofertelor depuse în vederea încheierii acordului-cadru având ca obiect „Achiziţia de echipamente de protecţie ” pentru asigurarea stocurilor de urgenţă medicală, cod CPV 33100000-1 – Echipamente medicale, valoare estimată minimă de 17.139,230,00 lei fără TVA, respectiv maximă de 33.980.207,9 lei fără TVA”

Ofertele au fost deschise marți, 7 aprilie 2020, ora 14:00,la sediul O.N.A.C.

„Invitaţia de a participa la procedura de achiziţie având ca obiect atribuirea acordului-cadru de furnizare echipamente de protecţie a fost transmisă prin e-mail în data de 06.04.2020 unui număr de 3 operatori economici, după cum urmează: Maral NV, Kawedor EXPERT SRL, Smart Client Service SRL”, se arată în procesul verbal de deschidere a ofertelor.

A fost transmisă şi postată pe site o clarificare privind documentaţia de atribuire, înregistrată cu nr. 15917/MC/07.04.2020 astfel:
„Invitaţia de participare la procedura de negociere fără publicare prealabilă având ca obiect atribuirea acordului-cadru de fumizare echipamente de protecţie COD CPV: 33100000-1 – Echipamente medicale pentru asigurarea stocurilor de urgenţă medicală – Măşti de protecţie FFP2”.

Operatorii economici au depus oferte astfel: 
1. S.C. Advanced Technologies SRL – ora 13:15;
2. S.C. TableKlass SRL – ora 13:55;
3. S.C. Clean Prest Activ SRL – ora 13:56;
4. S.C. Smart Client Services SRL – ora 13:59;

5. S.C. Maral NV –  ora 14:13;

Potrivit documentului, firmele au ofertat cu sume cuprinse între 12,40 lei și 24 de lei pe bucată, așa cum reiese din documentul atașat de Gândul.ro. Suma cea mai avantajoasă a fost înaintată de firma TableKlass SRL (12,40 lei), urmată de Maral NV (15 lei), Smart Client Services (19,10  lei) și Clean Prest Activ, respectiv Advanced Technologies (24 de lei).

„Deşi termenul limită de depunere a ofertelor a fost stabilit la 14:00, membrii comisiei de evaluare au decis să permită participarea tuturor ofertanților care au prezentat oferte până la ora finalizării prezentului proces verbal de deschidere a ofertelor pentru următoarele considerente:

  • cresterea alarmantă a cazuisticii bolnavilor infectati cu Covid 19 la nivel național,
  • deficitul de echipament medical la nivel mondial,
  • necesitatea asigurării unei concurenţe eficiente prin participarea unui număr cât mai mare de operatori la procedură,
  • starea de urgenţă declarată la nivel naţional,
  • posibile probleme tehnice generate de starea de urgenţă,
  • termenul scurt de la transmiterea invitaţiei de participare până la depunerea ofertelor, aferent întocmirii de către ofertanţi a documentelor de participare la procedură”, se justifică în document.

„Vă comunicăm faptul că derularea negocierilor va avea loc pe data de 08.04.2020, începând cu ora 10:00, individual, cu fiecare ofertant în parte în funcţie ordinea primirii ofertelor, prin oricare din următoarele modalităţi: telefon,videoconferi nţă prin aplicaţii tip WhatsApp, Viber, Skype etc. În acest sens vă rugăm să indicaţi numărul şi persoana de contact”, se mai arată în document.

Ce istoric au firmele participante la licitație

Societatea Advanced Technologies SRL are ca obiect principal de activitate „Comerțul cu amanuntul al echipamentului pentru telecomunicatii în magazine specializate”, potrivit risco.ro. Cifra de afaceri în 2018 s-a ridict la aproximativ 38 milioane de lei.

Firma TableKlass S.R.L. are ca obiect principal de activitate „comerțul cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet” și sediul sociel  în satul Moara Vlăsiei, Comuna Moara Vlăsiei, potrivit risco.ro. Cifra de afaceri  în 2008 s-a ridicat la 700.000 de lei. Nu este notorie și nici nu a participat la o licitație publică în măsură să atragă atenția presei până acum.

Firma Smart Client Services SRL este înregistrată în sectorul 2, cu obiect principal de activitate „Activitati de consultanta pentru afaceri si management”. Cifra de afaceri în 2018 a fost de aproximativ 468.000 de lei.

La licitația din august 2018 pentru servicii de curățenie în cadrul Aeroportului Internațional Henri Coandă București a depus ofertă o asociere al cărei lider este Clean Prest Activ SRL, secondat de Auriga’ Societa Cooperativa, arată Cancan.ro.

CleanPrest Activ asigură și serviciile de curățenie la Spitalui Județean Constanța, scrie presa locală. 

Firma Maral SRL este înregistrată în popești Leordeni, potrivit Ministerului Finanțelor  și a avut o cifră de afaceri de 31,8 milioane de lei în 2018, conform aceleiași surse.