În perioada 24-26 mai va avea loc „Galeria terapiilor” (ediția a treia), unde terapeuți, speakeri motivaționali, dar și specialiști de peste hotare se vor reuni pentru a dezbate problema copiilor cu nevoi speciale, copii cu handicap de la naștere, ori dobândit pe parcurs, copii cu Autism sau sindromul Down.
Și copiii cu nevoi speciale au dreptul să învețe într-un colectiv sănătos și să facă parte din societate. Integrarea într-un mediu solid și sănătos este foarte importantă, însă pentru asta este nevoie de ajutor, iar ajutorul cel mai important este reprezentat de înțelegere, iubire și răbdare.
Copiii chiar schimbă lumea și ne cuceresc doar cu un zâmbet, pentru că vorbim de suflete pure și nevinovate, indiferent că sunt copii bolnavi de autism, Down sau cu handicap locomotor.
Așa cum oricare dintre noi ne dorim să fim înțeleși, să nu fim respinși, excluși și integrați în mediile în care trăim, așa își doresc și copiii cu nevoi speciale să fie acceptați. Schimbarea vine din fiecare dintre noi!
În 2011, potrivit statisticilor realizate de Ministerul Muncii, Familiei si Protecției Sociale, prin Directia Generală Protecția Persoanelor cu Handicap, în Romania au fost înregistrate 691.482 persoane cu dizabilități, dintre care 116.000 persoane diagnosticate cu dizabilitate mentală.
„Aproximativ 910.000 de persoane cu dizabilități la nivel național, iar din acest număr aproximativ 77.500 sunt copii cu dizabilități. Problema este a noastră, a celor care nu avem dizabilități, să facem tot ce depinde de noi ca aceste dizabilități să nu devină handicapuri”, spune Romi Mihăescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Drepturilor Persoanelor cu Dizabilități.
La nivel global, unul din opt sute de copii se naște cu sindromul Down, numărul total estimat în toată lumea fiind de 40-50 de milioane. În România, până în 2006, au fost înregistrați peste 35.000 de copii cu sindromul down, însă nu există o statistică foarte clară în ceea ce privește această dizabilitate.
Potrivit celor mai noi date oferite de Organizația Mondială a Sănătății, doi din zece copii suferă de autism în România, copii care sunt, de asemenea, marginalizați atât de profesori, cât și de elevi.
În țara noastră, șapte județe oferă servicii pentru copiii cu autism, unde terapeuții pot oferi asistență. În zona rurală, din păcate, nu există niciun ajutor pentru acești copii.
Terapiile pentru copiii cu nevoi speciale sunt foare scumpe și greu de găsit, iar foarte puține familii își permit să investească în îngrijirea copiiilor cu nevoi speciale, însă problema principală este lipsa terapiilor din majoritatea orașelor.