Prima pagină » Diverse » INOVAȚIE în supermarketuri. A apărut coșul de cumpărături care scanează lista de cumpărături. Cum funcționează

INOVAȚIE în supermarketuri. A apărut coșul de cumpărături care scanează lista de cumpărături. Cum funcționează

INOVAȚIE în supermarketuri. A apărut coșul de cumpărături care scanează lista de cumpărături. Cum funcționează
Inovație în supermarketuri. A apărut coșul de cumpărături care

Un lanț de supermarketuri din Köln, Germania, a început să testeze un sistem de cărucioare de cumpărături cu un dispozitiv special integrat.

Scopul acestuia este să îi ajute pe clienți să găsească produsele pe care le caută în cel mai scurt timp posibil, fără să fie nevoiți să se mai plimbe prin magazin pentru aceasta.

Sistemul folosește proiectul de inteligență artificială Catch, arată stiripesurse.ro.

Sistemul este testat în Centrul Rewe din Köln-Bickendorf (districtul Köln Ehrenfeld). Potrivit Rewe, un total de aproximativ 110 cărucioare de cumpărături au fost echipate cu o tabletă. În aceasta este integrată tehnologia companiei israeliene Catch Retail Inc. Cu ajutorul inteligenței artificiale (AI), rafturile și căile individuale ale supermarketului Rewe pot fi afișate pe o hartă din tabletă. Inteligența artificială ghidează clienții către produsele pe care le caută, explică reprezentanții Rewe.

Prin însoțirea clienților, „Catch” ar trebui să învețe rutele de cumpărături și astfel să prezică traseul lor prin magazin. În supermarket, tehnologia este conectată la un sistem digital.

„De îndată ce un client intră pe un culoar al supermarketului, sunt sugerate produse potrivite”, explică Frank Oliver Schmitz, inginer șef de inovare la Rewe Digital, într-un videoclip despre tehnologia „Catch”.

Cum funcționează acest sistem

Pentru ca AI să știe ce doresc clienții să cumpere din supermarket, „Catch” poate scana și liste de cumpărături scrise de mână, liste de cumpărături digitale și coduri de bare. Potrivit lui Rewe, acest lucru se poate face cu o cameră care se află pe spatele tabletei.

„Catch recunoaște apoi listele și scrisul de mână ale clienților și îi conduce automat către locațiile produselor dorite”, transmit reprezentanții magazinului. De asemenea, în timp ce îi ghidează pe clienți, sistemul de navigație sugerează și produse cu reduceri și oferte care ar putea fi potrivite pentru cei care fac cumpărături.

Potrivit Rewe, datele personale ale clienților colectate de AI nu sunt stocate permanent.

Sursa foto: Shutterstock

Autor
Daniel Matei a absolvit Facultatea de Jurnalism din București, iar de-a lungul ultimilor zece ani a lucrat pentru mai multe publicații online din România. El s-a alăturat echipei GÂNDUL.RO în ... vezi toate articolele