Airbag-urile sunt acum obligatorii în majoritatea țărilor, fiind unul dintre cele mai vitale sisteme de siguranță pentru mașini. Acestea te protejează, dar dacă nu ai centura de siguranță? În plus, la ce viteză sar airbag-urile?
Șoferii unii cred că airbag-urile se activează doar atunci când merg la o viteză suficient de mare. În plus, aceste perne de aer nu se deschid dacă nu poartă centura de siguranță.
Sistemul de funcționare și declanșare al airbag-urilor este în realitate mult mai complex. Iar utilizarea acestuia nu este legată de utilizarea centurii de siguranță. Cu toate acestea, eficiența sa este evidentă!
În cazul unui impact, airbag-ul se va declanșa indiferent dacă șoferul sau pasagerii poartă centura de siguranță. O viteză de umflare medie este de 300 km/h.
În plus, această viteză este luată în considerare împreună cu viteza vehiculului în momentul impactului. În consecință, în cazul unei coliziuni frontale cu un stâlp la o viteză de 80 km/h, viteza la care fața unui individ fără centura de siguranță se va izbi de airbag va fi de aproximativ 380 km/h.
Acesta este motivul pentru care toți experții recomandă purtarea centurii de siguranță. În special, legea cere atât șoferilor, cât și pasagerilor să o folosească.
Tipurile de airbag-uri pentru mașini sunt: frontal, lateral, cortină, genunchi, lunetă, central și centură de siguranță.
Airbag-urile frontale sunt unul pentru șofer care este montat în volan, iar celălalt este pentru pasagerul din dreapta care este montat în panoul frontal.
Airbag-urile laterale și cortina sunt concepute pentru a proteja șoferul și pasagerii în cazul unui impact lateral sau a unui pericol de răsturnare a mașinii.
Un airbag pentru genunchi pentru șofer și unul pentru pasagerul din dreapta sunt montate în partea frontală a mașinii.
Airbag-ul pentru lunetă, asemănător cu cel din „cortină”, este instalat pe bancheta din spate a mașinii. Sistemul de declanșare este asemănător cu airbag-ul cortină.
Airbag-ul central funcționează pentru a preveni coliziunea dintre cei de pe bancheta din spate. Acest airbag se va deschide între cei doi în cazul unui impact lateral.
Unele vehicule au și un airbag pentru centura de siguranță pentru a proteja toracele.
Sistemul de declanșare al airbag-urilor este complex, dar destul de sensibil. În trecut, au apărut atunci când mașina a intrat într-o groapă. alte situații în care aceste dispozitive nu au reușit să se deschidă. De aceea, modul în care sunt montate aceste airbag-uri și cât de bine funcționează senzorii de declanșare sunt cruciale.
În consecință, nu viteza de deplasare determină declanșarea acestor sisteme de protecție, ci forța impactului. pentru că acestea se pot declanșa și în cazul în care o mașină este lovită de un alt vehicul în timp ce stă pe loc.
Cu toții specialiștii sunt de acord că a avea doar un sistem de siguranță nu este suficient. În plus, testele au arătat că persoanele care conduc o mașină care nu folosesc centura de siguranță pot suferi răni extrem de grave. chiar dacă acel vehicul are airbag-uri cu cele mai bune tehnologii.
Airbag-ul funcționează împreună cu centura de siguranță pentru a oferi protecție. Pentru că centura de siguranță protejează trunchiul și perna de aer protejează capul și pieptul. Prin urmare, un pasager este doar pe jumătate protejat dacă centura de siguranță nu este prinsă, notează promotor.ro