Ce faci dacă nu locuiești la adresa din buletin și te oprește poliția. Ministrul Vela a dat EXPLICAȚII
În contextul noii Ordonanțe Militare, intrate în vigoare de astăzi, sunt foarte multe situații lăsate fără explicații sau proceduri exacte, așa cum, de exemplu, este situația în care nu locuiești la adresa din buletin și te oprește poliția pe stradă.
Ce faci dacă nu locuiești la adresa din buletin și te oprește poliția pe stradă
Ordonanța Militară nr. 3 a fost publicată în Monitorul Oficial în seara de marți spre miercuri și va intra în vigoare de astăzi, 25 martie 2020. Aceasta prevede măsuri noi și mai stricte pentru combaterea COVID-19 în România. Pentru că măsurile impuse prin prima Ordonanță Militară emisă pe 21 martie, nu au fost respectate de către populație, Guvernul a fost obligat să anunțe Ordonanța militară 3, cu reguli mult mai stricte și pedepse mai aspre, dacă aceasta nu va fi respectată, scrie playtech.ro.
Angajații prezintă legitimație de serviciu sau adeverință de la angajator. Liber profesioniștii și PFA prezintă declarație pe proprie răspundere, care trebuie să cuprindă numele, data nașterii, motivul deplasării, data, semnătura. Declarația poate fi prezentată și prin intermediul telefonului sau tabletei. Măsura se aplică de pe 25 martie, ora 12.00”a precizat Vela.
Ministrul Vela a dat explicații
Ministrul Afacerilor Interne, Vela, a dat explicații cu privire la o astfel de siutație, tocmai în ideea de a elimina orice fel de probleme, în cazul în care suntem opriți pe stradă de organele de poliție.
”Dacă nu locuiești la adresa din buletin, la domiciliul de acolo, dai o declarație pe propria răspundere cum că stai acolo și este în regulă. Nu suntem absurzi. Toate aceste declarații se centralizează, nu trebuie să le aveți mereu la dumneavoastră, câte una pentru fiecare situație, le puteți avea pe pe telefon.”, a declarat ministrul Marcel Vela la Digi 24.
Conform Ordonanței, în afară de această situație, dacă un cetățean va fi în postura de a-i expira cartea de identitate, noile cărți se vor elibera la 90 de zile de la anularea stării de urgență, conform articolului de mai jos:
Art. 12. – (1) Documentele care expiră pe perioada stării de urgență, eliberate de autoritățile publice, pot fi preschimbate într-un termen de 90 de zile de la data încetării stării de urgență.