Legea inițiată de Liviu Pop, soluție în următoarea perioadă. Scolile vor putea decide tăierea mai multor ore și eliminarea mai multor materii la clasele V-VIII
Ministerul Educației ar putea decide, în perioada imediat următoare, să lase mâna liberă școlilor să decidă singure după ce plan – cadru vor funcționa la gimnaziu și liceu, în funcţie de nevoi şi resurse
Legea fostului ministru al Educației, Liviu Pop, soluție în următoarea perioadă pentru școli și elevi
După decizia descentralizării scenariilor în care funcționează școlile, și planurile cadru ar putea fi lasate in competenta institutiilor scolare, potrivit Digi24.
Ministerul Educației lucrează la noile planuri-cadru, din care a propus tăierea mai multor ore și eliminarea mai multor materii la clasele V-VIII, pentru a aduce schema de învățământ cât mai aproape de legea Pop.
Legea Pop prevedea ca elevii din ciclul primar sa studieze în medie, 20 de ore pe săptămână, 25 cei de la gimnaziu și 30 la liceu. Președintele Klaus Iohannis a semnat pe 18 noiembrie 2020 decretul de promulgare a Legii care scade numărul de ore de școală și liceu. Deși noile planuri-cadru ar fi trebuit aplicate începând cu acest an școlar, încă se merge pe vechile scheme aprobate în 2009. Legea stipulează şi introducerea unor sesiuni de pregătire a personalului didactic asupra problemelor legate de violenţa psihologică – bullying, în vederea dobândirii de competenţe în identificarea acestora şi a capacităţii de aplicare a unor strategii educaţionale.
Reducerea orelor formale de școală “va aduce în următorii ani 50.000 de noi locuri de muncă în sistemul de învățământ preuniversitar”, susținea Liviu Pop, în 2019, inițiatorul legii.
Guvernul a decis să suplimenteze cu 750 numărul de posturi din învățământul preuniversitar
Executivul a aprobat, în ședința joi, printr-o hotărâre de Guvern, suplimentarea cu 750 a numărului de posturi de personal didactic şi nedidactic auxiliar din sistemul de învăţământ preuniversitar.
Reglementarea stabilită de Executiv are ca scop asigurarea dreptului la educație al elevilor, în contextul în care, noul an școlar a început în condițiile prevăzute de starea de alertă. Mai exact, organizarea activităților didactice pe durata stării de alertă presupune dispunerea unor măsuri stricte de igienă și distanțare socială, fapt care determină micșorarea efectivului de elevi la clasă și creșterea numărului de clase, implicit a numărului de posturi.