Un angajator român se plânge că nu găsește oameni, deși oferă un salariu de aproape 3000 de euro. Bărbatul spune că asigură toate condițiile și că munca propriu zisă este de 3-4 ore în cele mai multe zile.
Un român care deține o afacere în Italia spune că a pus anunțuri pe site-uri din ambele țări, însă nimeni nu se îngrămădește să vină la muncă.
Florin Lisaru deține o companie de transport marfă și caută șoferi. Cu toate că în România salariu este de 700 de euro, iar el oferă între 2200 și 2800 de euro pentru 3-4 ore pe zi, de cele mai multe ori, tot nu sunt prea multe persoane interesate. La momentul de față, românul are peste 30 de angajați, majoritatea români, o parte șoferi, o parte lucrează în service. „Am angajați români, 80% cu familia aici în Italia, dar și italieni și macedoneni”.
Bărbatul a dezvăluit că acceptă chiar și începători și este dispus să plătească în avans. Însă, spune că soferii de camion vin în Italia pentru salariile atractive, dar vor să plece după numai o lună, relatează antena3.ro.
„Aș accepta și începători, dar să aibă dorința de a învăța, să fie serioși. Le dăm chiar și banii înainte. Dar sunt din ce în ce mai puțini cei cu care se poate lucra. Unii vin și-mi spun că vor să stea o lună, apoi să plece.
E o nebunie totală, o criză care a început acum un an și devine din ce în ce mai presantă. Am căutat la început în Italia, apoi și în România”, a dezvăluit românul care oferă un salariu de aproape 3000 de euro.
Florin Lisaru susține că oferă condiții de muncă bune.
”Camioanele mele se întorc toate seara la garaj. Avem baie, bucătărie, service. Munca nu e multă, câteodată este de condus trei sau patru ore pe zi.
Noi nu îi punem pe șoferi la curse extenuante. Iar salariile sunt între 2200 și 2800 de euro, așa cum prevede contractul național. Dacă se întâmplă, rareori, să doarmă un șofer pe drum, are asigurată cazarea, 30 de euro pe noapte“, a spus bărbatul.
Totuși, acesta a explicat ca o problemă ține și de birocrație. Timpul de obținere al permisului este unul lung.
„Înainte, în șase luni luai permisul. Acum timpul de așteptare e foarte lung, chiar și peste un an.
Faci teoria, sală, oraș, apoi aștepți atestatul. Timp de așteptare inutil. Autoritățile ar trebui să înțeleagă faptul că e criză, să vină în întâmpinarea nevoilor firmelor. Bineînțeles, nu zic să le dea imediat permisul, dar să avem o durată rezonabilă. Criza e în toată Europa”, a adăugat angajatorul din Italia, conform rotalianul.com.