Magda Bistriceanu, despre reabilitarea Pasajului Unirii: ”Lucru românesc”
După reabilitarea Pasajului Unirii au avut loc mai multe incidente în care au fost implicate camioane sau TIR-uri, mașinile rămânând blocate în pasaj, ceea ce a ridicat semne de întrebare referitoare la înălțimea pasajului înainte și după lucrări.
Invitat în emisiunea ”Cu Gândul la București”, prefectul Capitalei, Toni Greblă, a precizat că șoferii de TIR și de autocar care au acroșat limitatorul de viteză de la Pasajul Unirii nu aveau ce căuta pe acolo.
”Sigur că există Dorei mulți și în trafic. În primele zile, am fost și eu când s-a lovit primul autovehicul, am crezut că este o eroare de proiectare, că nu este afișajul, semnalizarea făcută corespunzător. Am luat imediat legătura cu Brigada Rutieră, și cu primăria, și cu proiectantul. Am constatat că toate sunt la fel, și cu înălțimea, ca înainte de reabilitare, astfel cum a fost ea prevăzută”, a precizat Toni Greblă în cadrul emisiunii „Cu Gândul la București”, realizată de jurnalistul Nicolae Oprea.
Magda Bistriceanu: ”Înălțimea disponibilă s-a redus cu 16 centimetri, după ce s-au pus ventilatoare”
Magda Bistriceanu, pe pagina sa de socializare, a comentat pe marginea unor astfel de incidente, concluzionând că, în ultimă instanță, este vorba despre ”lucru românesc”.
Au fost montate ventilatoare în Pasajul Unirii, ceea ce a avut ca rezultat coborârea plafonului.
”De ce rămân blocate camioanele și autocarele în Pasajul Unirii, după reabilitare? Cinci accidente au avut loc în Pasajul Unirii în ultimele trei săptămâni. Autocarele, camioanele și TIR-urile au rămas blocate în pasaj. Bucureștenii și-au pus întrebarea dacă Pasajul Unirii s-a micșorat după lucrările de reabilitare. Și ce sa vezi? Înainte de lucrări, măsurat pe interior, pasajul avea 3,85 de metri. După lucrări, pasajul are acum 3,69 de metri. Înălțimea disponibilă s-a redus cu 16 centimetri, după ce s-au pus ventilatoare.
«Înălțimea construcției a fost întotdeauna aceeași. Doar că sus, în plafon, erau niște găuri, era spațiu. Acum, după reabilitare, plafonul are un sistem de iluminare și au fost montate ventilatoare, care au fost sigilate cu plase de tablă», explică Marius Coaje, șeful lucrării. Practic, nu s-a intervenit în înălțimea pasajului, dar a fost coborât, într-adevăr, plafonul prin montarea ventilatoarelor și a corpurilor de iluminat. Lucru românesc”, a conchis Magda Bistriceanu în mediul online.