Mașina inventată de Gogu Constantinescu, inclusă OBLIGATORIU în cărțile de istorie. A fost prima de acest tip
Mașina inventată de Gogu Constantinescu, inclusă obligatoriu în cărțile de istorie. Povestea automobilului Constantinescu, prima mașină complexă cu transmisie automată, este una fascinantă.
Mașina inventată de Gogu Constantinescu, filă de istorie
Automobilul Constantinescu, cunoscut sub denumirea „La Voiture Constantinesco” peste hotare, a fost prezentat de inventatorul român Gogu Constantinescu, în 1926, la Salonul Auto de la Paris.
La evenimentul de excepție a fost prezent și viitorul Rege Carol al II-lea al României, scrie sport.ro.
Este prima mașină din istoria auto în care o cutie de viteze automată și-a dovedit utilitatea. Inventatorul Gogu Constantinescu a semnat un contract cu americanii de la General Motors.
GM urma să-i achite mai multe milioane de dolari lui Constantinescu și câte 2 dolari pentru fiecare convertizor vândut în SUA, dar acordul a căzut după ce costurile de cercetare au crescut exploziv și sănătatea inventatorului s-a deteriorat rapid.
Ulterior, GM a realizat Hydromatic și a scos pe piață primul automobil de serie cu transmisie automată, Oldsmobile Series 70 (1938).
„O revelație! Automobilul Constantinesco, fără ambreiaj, fără schimbător de viteze, o singură comandă: acceleratorul”, așa era prezentată invenția românului în presa străină.
Mașina nu necesita o pregătire anevoioasă a șoferului, consuma doar 2,3 litri / 100 km și atingea viteza maximă de 60 km/h.
Singurul exemplar al acestei mașini istorice s-ar afla în depozitul unui muzeu din Marea Britanie.
Citește și Prima mașină aerodinamică din lume a fost construită de un român. De ce a refuzat să își vândă ideea către General Motors și Ford
Mașina inventată de Gogu Constantinescu. A fost un inventator genial
George „Gogu” Constantinescu s-a născut pe 4 octombrie 1881 la Craiova și a urmat Colegiul Național „Carol I” din Craiova și Ecole Nationale des Ponts et Chausses din Champs-sur-Marne) (ENPC/Franța), absolvind celebra universitate tehnică franceză ca șef de promoție.
A fost membru titular al Academiei Române și a fost un inginer, inventator de renume mondial și savant complex, specialist în teoria vibrațiilor, aerodinamică și mecanica fluidelor.
Gogu Constantinescu a pus baza teoriei sonicității cu aplicații în motorul sonic, pompa sonică, ciocanul sonic (prima mașinărie de perforat roci de granit) și altele, printre care un dispozitiv de tragere printre palele elicei avionului indiferent de turația acesteia (CC Gear) și primul schimbător de viteze automat.
A participat activ la construcția de avioane englezești Bristol, folosite de britanici în Primul Război Mondial.
Citește și Aceasta este prima mașină fabricată „sută la sută” de români. La automobil au lucrat și inginerii de la IAR Brașov
A fost printre primii ingineri care a folosit betonul armat în construcția clădirilor din România. Printre clădirile construite de Gogu Constantinescu se numără Cazinoul din Constanța, Castelul de apă de la Periș, podurile de peste râul Siret de la Adjud, Răcătău și Roman, Palatul Patriarhiei, Hotelul Athenee Palace și Marea Moschee din Constanța.
Acesta a realizat primul tun sonic și primul hidroglisor (proiect preluat de Uniunea Sovietică în 1970) și primul calorifer sonic.
Gogu Constantinescu are în palmares 400 de brevete de invenție, patentate în SUA, Danemarca, Elveția, Austria, Germania, Marea Britanie, Franța și România, cu o frecvență de brevetare la mai puțin de 2 luni, scrie sursa citată.
Între cele două războaie mondiale, Gogu Constantinescu a fost considerat una din cele mai strălucite minți, la același nivel cu Albert Einstein, Thomas Edison sau Marie Curie.
Gogu Constantinescu a fost căsătorit cu Alexandra Cocorescu și Eva Litton și a avut un fiu, pe nume Ian. Inventatorul a murit pe data de 11 decembrie 1965, fiind îngropat la cimitirul Lowick din Cumbria.
Sursa foto: gogu-constantinescu.ro