Modul în care Marea Britanie a repornit industria restaurantelor: plătind jumătate din nota de plata. 64 de milioane de mese au fost consumate cu reducere
Oferta guvernamentală britanică a încurajat clienții să se întoarcă la restaurante, în special în locurile în aer liber.
Strategia guvernului britanic: a plătit o reducere de 50% pentru persoanele care consumă în restaurante, pub-uri sau cafenele
Când guvernul britanic le-a spus oamenilor că nu mai trebuie să stea acasă, a fost nevoie de o strategie pentru ca oamenii sa consume din nou. Iar răspunsul guvernului britanic a venit: mâncare la jumătate de preț. Pentru luna august, guvernul a plătit o reducere de 50% pentru persoanele care consumă în restaurante, pub-uri sau cafenele, până la 10 lire sterline (13 dolari) de persoană, în zilele de luni, marți și miercuri.
„Erau mai mulți oameni la coadă decât în interiorul clădirii,” a spus David Williams, coproprietar al Baltic Market, care găzduiește aproximativ o duzină de produse alimentare și băuturi stradale în interiorul unei fabrici de bere transformate din secolul al XIX-lea din Liverpool, transmite NYTimes.
64 de milioane de mese au fost consumate cu reducere
În primele trei săptămâni ale programului Eat Out to Help Out, 64 de milioane de mese – suficiente pentru aproape întreaga populație britanică de aproximativ 67 de milioane de euro – au fost consumate cu reducere, costul guvernului fiind de 336 de milioane de lire sterline (441 de milioane de dolari).
Când Rishi Sunak, cel mai bun oficial de finanțe al Marii Britanii, a anunțat reducerea luna trecută, el a descris-o drept „un prim-tip de acest fel”, pentru a sprijini cei 1,8 milioane de oameni care lucrează în industria ospitalității.
Vânzările de produse alimentare au crescut cu 100%
Între aprilie și iunie, producția economică a sectorului a scăzut cu 87%. „Ei au nevoie de sprijinul nostru și, cu această măsură, cu toții putem mânca pentru a ajuta”, a spus el.
În prima zi, 3 august, vânzările de produse alimentare au crescut cu 100% în comparație cu luna precedentă, potrivit CGA, o consultanță care urmărește datele despre mâncare și băut în Marea Britanie.
„Oamenii, și eu, inclusiv, am subestimat efectul pe care urma să îl aibă”, a spus Williams despre reducere, care include băuturi nealcoolice”
Înainte de blocarea națională, industria restaurantelor era deschisă doar joi până duminică. La începutul lunii august, s-a deschis miercuri pentru a profita de reducere, iar după două săptămâni, proprietarii au decis să deschidă șapte zile pe săptămână pentru restul lunii.
Kate Nicholls, directorul executiv al UKHospitality, un grup comercial, a adăugat: „Oamenii văd că este o oportunitate de a construi din nou un grad de reziliență.
Cei 500 de milioane de lire sterline direcționați către reducere prețului sunt considerați nesubstantiali în comparație cu 190 de miliarde de lire care vor fi alocate recuperării economice
Economia britanică a evoluat mai rău decât oricare alta din Europa în al doilea trimestru al anului, din cauza unei perioade de blocare mai lungi și a unei dependențe puternice asupra cheltuielilor consumatorilor. Pentru a săpa din această gaură, țara are nevoie de oameni care să se întoarcă la baruri, restaurante și cafenele și cafenele în număr mare. Guvernul a alocat 500 de milioane de lire sterline pentru reducerea cu jumătate din valoare, o sumă pe care economiștii nu au considerat-o deosebit de substanțială în comparație cu cele 190 de miliarde de lire pe care guvernul intenționează să le cheltuiască pentru recuperarea economică din pandemie.
După ce a petrecut luni întregi avertizând cu privire la pericolele spațiilor publice interioare, guvernul trebuie să convingă oamenii că este sigur să se întoarcă la obiceiurile lor anterioare. De-a lungul acestei crize, guvernul a apelat la economiști comportamentali pentru a ajuta la elaborarea diferitelor părți ale răspunsului său – iar principiile lor par a fi greu de lucrat în programul ”Eat Out to Help Out”.
„Există două forțe psihologice în joc”, a declarat Ivo Vlaev, profesor de științe comportamentale la Warwick Business School, care a sfătuit guvernul și Serviciul Național de Sănătate cu privire la comunicarea sa ca răspuns la pandemie. (Nu a lucrat la planul de reducere a mesei.)
- Primul este crearea de obiceiuri, a spus el. Când cineva face ceva și primește o recompensă, cum ar fi reducerea la jumătate, atunci când apare aceeași situație, memoria recompensei încurajează o repetare a acțiunii – și aceasta continuă până când situația singură, chiar și fără recompensă, poate declanșează acțiunea.
- Cea de-a doua forță este cunoscută sub numele de „angajament psihologic”, Vlaev a spus: pentru a-i determina pe oameni să fie de acord cu o solicitare mare, îi faceți să fie de acord cu ceva mai mic. Oamenii din Marea Britanie ar putea fi de acord să profite de reducerea la restaurant, dar odată ce au ieșit și se bucură de sine, guvernul le poate cere mai ușor să se întoarcă la birouri, săli de sport, teatre etc.
Până acum, experimentul funcționează.
40% dintre persoanele care utilizează reducerea ”Eat Out to Help Out” luau masa pentru prima dată de când blocarea națională a început la sfârșitul lunii martie. Nu au existat cresteri ale cazurilor de coronavirus cauzate de program
Un sondaj realizat de CGA a constatat că aproape 40% dintre persoanele care utilizează reducerea ”Eat Out to Help Out” luau masa pentru prima dată de când blocarea națională a început la sfârșitul lunii martie – un semn că persoanele care s-au obișnuit să stea acasăau fost convinse sa iasă din case. Nu au existat cresteri ale cazurilor de coronavirus cauzate de program.
Dar chiar dacă clienții doresc să revină, restaurantele se confruntă cu multă incertitudine.
Jumătate din restaurantele britanice sunt încă închise, a spus Nicholls. În întreaga industrie a ospitalității, întreprinderile deschise realizează doar aproximativ 70% din veniturile lor pre-pandemice. Guvernul a redus TVA, un tip de impozit pe vânzări, pe alimente și băuturi nealcoolice, dar aceasta va expira în ianuarie. De asemenea, guvernul va confisca proprietățile comerciale din cauza chirilor neplătite timp de șase luni, permițând efectiv întreprinderilor să întârzie plățile de chirie până la sfârșitul lunii septembrie, când se vor scădea următoarele trei luni de închiriere.
Această datorie grea, care se construiește în ultimele șase luni, este „singura cea mai mare problemă restantă” cu care se confruntă restaurantele și industria ospitalității în general, a spus Nicholls.
Programul ”Eat Out to Help Out” nu abordează modul în care fiecare unitate va compensa capacitatea redusă din cauza măsurilor de distanțare socială sau ce se va întâmpla atunci când vremea se va schimba pentru a lua masa afară
Și, în timp ce programul Eat Out to Help Out poate ajuta la schimbarea comportamentului consumatorilor, acesta nu abordează modul în care fiecare unitate va compensa capacitatea redusă din cauza măsurilor de distanțare socială sau ce se va întâmpla atunci când vremea se va schimba pentru a lua masa afară. Un sondaj recent realizat de Oficiul pentru Statistică Națională a constatat că doar 43% dintre oameni s-au simțit confortabili mâncând în interior.