Europa se confruntă cu una dintre cele mai dificile situații economice din istoria modernă. Criza energetică a lovit din plin, iar prețurile au luat-o razna, indiferent că vorbim de combustibili, alimente sau orice altceva.
Pentru români, un reper bun este uleiul. Prețul său a trecut de 10 lei sticla de 1 litru și, vertiginos, continuă să crească.
La Mega Image, unul dintre cei mai importanți jucători din piață, uleiul de floarea soarelui a ajuns să coste și 23,99 lei/litru! Este drept, însă, că vorbim de calitate superioară – ulei de floarea soarelui presat la rece!
Oferta, diversificată, este pentru toate buzunarele, am putea spune. De exemplu, pe site-ul Mega Image găsim ulei de floarea soarelui la prețul de 9,99 lei sticla de 1 litru, dar aceeași cantitate se vinde și cu 14,79 lei, însă de către un producător diferit. Diferența este dată, așadar, de compania care produce uleiul, iar românii s-au obișnuit deja cu asta.
Pentru cine dorește rafinament și gust aparte, există și ulei vândut la 74,76 lei/litrul, dar vorbim despre ulei de floarea soarelui cu cimbru, piper și ardei iute.
Pe de altă parte, nu mai departe de astă-vară, în luna iunie, Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România arăta, printr-o postare pe Facebook, că uleiul s-a scumpit foarte mult în mai multe magazine. De asemenea, sursa citată oferea la momentul respectiv și câteva exemple cu sortimente de ulei de floarea soarelui, alături de prețurile aferente. Situația a rămas aproape neschimbată, după cum se vede. Efectele războiului din Ucraina se reflectă în prețul produselor de pe rafturile supermarketurilor românești, dar nu numai. De exemplu, în Germania, un litru de ulei de floarea soarelui ajunsese la un moment dat să coste 6 euro! Și chiar și la acest preț era foarte greu de găsit! În alte magazine, uleiul chiar s-a vândut raționalizat – o stilă de 1 litru pentru fiecare persoană!
Culmea globalismului – uleiul de floarea soarelui, de producție germană, se găsește din plin în alte țări. În Suedia, de pildă, uleiul de floarea soarelui nemțesc este chiar la ofertă, spre furia germanilor!
Mega Image dorește să facă o precizare cu privire la articolul „Nu este o eroare! Câți lei a ajuns o sticlă de 1 litru de ulei în Mega Image” publicat pe gândul.info pe data de 11 octombrie.
Dorim să clarificăm faptul că prețul la care faceți referire în titlul articolului este al unui produs de specialitate, respectiv De la Luna Ulei de Floarea Soarelui presat la rece 1 l, iar fotografia care ilustrează articolul este a unui alt produs, ulei de floarea soarelui rafinat. În plus, fotografia nici nu este realizată într-un magazin Mega Image.
Produsul la care probabil doriți să vă referiți este ulei de floare soarelui rafinat, utilizat în mod curent, iar acesta în magazinele Mega Image, marca Mega, costă 9,49 lei (ulei de floarea soarelui rafinat 1 l).