Un incendiu la o mașină electrică este un adevărat dezastru. Mașina poate arde continuu și 24 de ore din cauza bateriei litiu-ion, chiar dacă intervin pompierii. Pentru a reuși să stingă focul, militarii apelează la o metodă specială.
Metoda cea mai sigură este așezarea autoturismului într-un container unde se acționează cu apă. Trebuie știut faptul că acumulatorii cu Litiu reacționează violent cu apa, iar pe lângă acest lucru există riscul de electrocutare. De acea, se recomandă, pentru a stinge incendiile la o mașină electrică, substanțele chimice (stingătorul cu spumă din datoarea mașinii e util).
La mașinile clasice focul începe, cel mai probabil, din compartimentul motor. La mașinile electrice, din cauza faptului că acumulatorii sunt sub scaune pericolul este mult mai mare. De obicei, focul începe de la acumulatori, iar în acest caz pasagerii sunt în pericol mai mare decât la mașinile clasice, relatează site-ul stiri.logistic-specialist.ro
Pompierii timișoreni au fost solicitați luna trecută, în cazul unui incendiu, fiind vorba despre un autoturism electric Dacia Spring care a fost cuprins de flăcări. Bărbatul din Beregsău Mare (județul Timiș) a cumpărat mașina în urmă cu un an și jumătate însă mașina sa a luat foc și a ars complet, potrivit adevarul.ro.
„La sosirea forțelor la locul evenimentului s-a constatat că autoturismul era cuprins de incendiu în totalitate. Din fericire, nu s-au înregistrat victime. Cauza probabilă a producerii incendiului a fost stabilită ca fiind scurtcircuitul electric”, au transmis reprezentanții ISU Timiș.
Proprietarul autoturismului susține, într-o postare pe Facebook, faptul că e dezamăgit și că regretă achiziționarea mașinii, chiar dacă timp de un an și jumătate a fost mulțumit de ea.
„Astăzi, în jurul orelor 17:00 Dacia mea Spring (primăvară sau izvorul minunilor, cum or numi-o ăștia) a trecut în neființă. O mașină electrică de care am fost extrem de mulțumiți timp de un an și jumătate, fără erori, încărcată doar la priză, acasă. Înainte de a-și da sfârșitul obștesc, mașina era condusă de soție și m-a sunat disperată că se aude un zgomot infernal de sub mașină ca o combinație de șuierat – scârțâit puternic ajungând în 300 de metri în fața casei.
De sub mașină, din zona bateriei a început să se propage un fum care alterna de la des la mai puțin vizibil. În maximum 15 minute mașina ardea generalizat. Spaima prin care a trecut soția și copiii nu o mai explic aici. Mașina s-a făcut scrum și este pentru prima dată când efectiv regret achiziția ei. Dețin asigurare Casco full și mașina mai era în garanție încă 18 luni. Nu acuz pe nimeni, nu doresc reclamă negativă (…)”, a scris proprietarul mașinii pe grupul de Facebook Dacia Spring România (Oficial).