UPDATE | Epava cu oi moarte din Portul Midia a fost adusă la mal. Ce urmează acum
Operațiunea de aducere la cheu a epavei pline cu oi moarte din Portul Midia a început, în această seară, iar reprezentanții firmei care s-au ocupat de ranfluare estimează că nava va ajunge la mal în câteva ore.
Epava cu oi moarte scufundată în Portul Midia a fost adusă la cheu, în această seară. Firma care se ocupă de operațiuni a anunțat că de miercuri începe pregătirile pentru extragerea cadavrelor din navă și transportul acestora la un incinerator din Tulcea.
Șase remorchere au adus la cheu, marți seară, epava cu oi moarte scufundată în Portul Midia. Nava a fost stabilizată din lateral de două barje mari și a fost adusă în Dana 10 din port.
Reprezentanții societății care se ocupă de ranfluarea navei au declarat că miercuri vor începe pregătirile pentru extragerea oilor moarte din corpul navei.
Operațiunile vor fi făcute cu ajutorul unor mașini speciale și niciun muncitor nu va intra în contact direct cu animalele aflate în putrefacție.
Ştirea iniţială:
Pe parcursul zilei de azi au fost făcute ultimele operațiuni pregătitoare pentru aducerea la cheu a navei Queen Hind, care s-a răsturnat în Portul Midia, în toamna anului trrecut, informează Mediafax.
Epava a fost asigurată din laterale de două barje mari, iar macaraua Neptun, care a adus nava la verticală, a fost deconectată de epavă. Piloții maritimi de la bordul barjei Bigfoot 2 au început astfel operațiunea, iar la ora transmiterii acestei știri nava este adusă la cheu.
Reprezentanții societății care se ocupă de ranfluarea navei cu oi au estimat că operațiunea va dura câteva ore, iar apoi urmează ca oile moarte să fie extrase din epavă și să fie transportate la un incinerator din Tulcea, potrivit sursei citate.
Nava Queen Hind, sub pavilion Palau, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019, având la bord aproximativ 14.000 de oi. Autoritățile au reușit să salveze doar 254 de animale.
Pentru că nu avea dotarea necesară, Administrația Porturilor Maritime Constanța a semnat un contract de aproximativ 4 milioane de euro cu o societate românescă pentru a scoate epava din Portul Midia.