Piața de Crăciun din Nürnberg, renumită la nivel global, a fost anulată pentru prima dată după cel de-al Doilea Război Mondial
Una dintre cele mai vechi și mai renumite piețe de Crăciun din Germania a fost victima pandemiei de coronavirus în curs de desfășurare.
Travel and Leisure raportează că, pentru prima dată după cel de-al Doilea Război Mondial, cel mai mare oraș din Franconia va fi foarte diferit.
Una dintre cele mai vechi piețe de Crăciun din Germania a fost anulată pentru prima dată după cel de-al Doilea Război Mondial
Piața de Crăciun din Nürnberg (Nurnbergul Christkindlesmarkt), una dintre cele mai vechi piețe de Crăciun din Germania – datează din 1628 – atrage anual două milioane de vizitatori în oraș, se arată în raport.
Raportul descrie un sentiment de „veselie confortabilă” care predomină – oamenii răsfoiesc zecile de vânzători care ocupă tarabele, oferind obiecte de artizanat și cadouri unice; iar vizitatorii, precum și localnicii, savurează „mirosul de cârnați la grătar, migdale prăjite dulci și vin fiert care străbate orașul”, se menționează în raport. Pentru vizitatori și localnici, Christkindlesmarkt este un „semn distinctiv inconfundabil al sezonului”.
Călătorii raportează că lucrurile vor fi foarte diferite la Nürnberg în decembrie. Din cauza creșterii ratelor de infecție cu COVID-19, primarul din Nürnberg, Marcus König, a confirmat că Christkindlesmarkt este anulat pentru 2020.
Christkindlesmarkt a fost pus în așteptare în mijlocul celui de-al Doilea Război Mondial, până în 1948, se spune în raportul Travel and Leisure. Într-un oraș care a rămas în cea mai mare parte distrus, renașterea lui a oferit speranță și un motiv de sărbătoare, marcând începutul unui nou capitol pentru Nürnberg.
Alte măsuri de blocare la nivel național până în noiembrie ca răspuns la creșterea ratelor de coronavirus înseamnă că majoritatea celor 3.000 de piețe de Crăciun din Germania se confruntă cu anulare, o dublă lovitură pentru economiile locale și moralul național.
Aproximativ 160 de milioane de vizite pe astfel de piețe generează venituri anuale de aproape 3 miliarde de euro, dar nu este vorba doar de bani într-o țară legată de tradițiile sale de vin fiert și cârnați la grătar.
De obicei, piețele de Crăciun pornesc la mijlocul lunii noiembrie și funcționează până în decembrie. Și există încă speranța că divertismentul în aer liber, poate cu scanarea temperaturii la intrări, distanța mai mare între cabine și utilizarea dezinfectantului pentru mâini, le-ar putea permite să continue în decembrie, în unele cazuri limitate. Deciziile cu privire la faptul dacă piețele vor merge mai departe aparțin în cele din urmă municipalităților, deși sunt puternic determinate de restricțiile introduse de statele federale germane.
Există deja multe vești proaste. Berlinul a anulat piața de la Gendarmenmarkt, un cadru iconic în inima orașului, nu departe de ministerele guvernamentale, în timp ce evenimentul administrat privat de la Köln a fost abandonat. Piețele planificate din Erfurt, Rostock și renumitul Christkindlesmarkt din Nürnberg au fost anulate.
Fără turiști
În 2019, aproape jumătate din cele 55.250 de nopți din decembrie au fost ”invadate” de turiști străini, iar industria turismului reprezintă 140 de milioane de euro pe an, o treime din PIB-ul total al orașului. O treime din acești euro pentru turiști vin în timpul sezonului din decembrie, potrivit Robert Nehr, care conduce presa și comunicațiile pentru Serviciul Rothenburg Tourismus.
Anul acesta, Nehr estimează o pierdere de 60 până la 65% din venit.