Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), prin direcția Centrul European al Consumatorilor (ECC Romania), a recuperat 225.000 de euro în favoarea românilor în prima jumătate a anului 2024, înregistrând o creștere de 62% față de anul precedent. Acest rezultat face parte din angajamentul Guvernului Ciolacu de a proteja interesele și banii cetățenilor.
Potrivit unu comunicat de presa al PSD, în perioada ianuarie-iunie 2024, ECC Romania a instrumentat peste 3.200 de solicitări sosite de la consumatori români și circa 140 de solicitări de la consumatori din alte state membre ale UE.
Faţă de primele 6 luni ale anului trecut, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) se menţine în topul clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor, înregistrând, însă, o scădere a numărului de solicitări, arată ECC România.
Dintre reclamații, 31% au vizat transporturile, inclusiv transportul aerian, rutier, feroviar, naval și închirierile auto, 22% au fost legate de îmbrăcăminte și încălțăminte, 13% au implicat diverse produse și servicii, precum servicii financiare, obiecte de uz personal (ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire) și alte servicii, 13% au fost legate de mobilier, echipamente pentru gospodărie și întreținerea de rutină a gospodăriei, incluzând electrocasnice și mobilier, 7% au fost legate de recreație și cultură, incluzând electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte și muzee.
Conform datelor ECC România, în acelaşi timp, se observă o creştere uşoară la sesizările primite în urma achiziţiei online de îmbrăcăminte, încălţăminte, mobilă şi echipamente de gospodărie. Tot față de prima jumătate a anului 2023, s-a înregistrat o scădere de circa 20% a ponderii reclamaţiilor din domeniul recreaţie şi cultură.
ECC România oferă servicii gratuite consumatorilor și face parte din rețeaua ECC-Net, care acoperă 27 de țări UE, Islanda și Norvegia.